Stugan kvar

Okej.
Stugan blir kvar. Men psykiskt mycket stryk fick man ta för det. Shit vad jag helt plötsligt inte gillar min farmor längre. Visst jag fattar att hon oroar sig för mig osv. Men tror någon av att det blir bättre av att vräka ur sig en massa elakheter? Och passade på när farsan var ute. Nä, nu förstår jag vilken nollkoll gamlingarna kan ha. Och gnälla om att jag hade stökigt på rummet för 7-8 år sedan. Vilket 17-18 åring har total ordning?? Jag har min ordning.. och vet preis vart jag har grejerna på det viset. Och jämfört med många jag känner så har jag det mycket fräschare hemma, vi kan ju ta farsan som exempel, där är det riktigt skitigt nu för tiden. Shit, visst är det normalt att ha lite kläder framme, såna som varken är tvätt eller helt rena. Och lite skolböcker och sånt skit.

Och visst.. släktingarna är väl inte dom som blivit först informerade om hur pass dåligt jag mår/har mått. Men det är ju för att man inte vill oroa dom.

Hur som helst så bestämde vi att stugan skulle skrivas över på farsan, och att jag får betala kostnaderna och eventuellt köpa den av honom på avbetalning. Och gör vi så så måste jag ju få bestämma vad jag vill göra med den och inte göra där. Flytta dit eller ha den som sommarstuga även i fortsättningen. Någon som vill följa med?

Hur som helst är ingeting med papper klart. Så hon kan fortfarande blåsa mig på stugan. Så man är fortfarande på spänn på något vis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0