Depression?

Pratade med Catarina nyss. Hon tycker att mycket av hur jag är och mår tyder på att jag är deprimerad. Tanken har slagit mig förut? Men...
I så fall är jag jävligt bra på att skjuta undan det emellanåt. Men i sällskap bland folk i mer än någon dag så vill jag ju bara vara själv för ett tag igen. Blir irriterad och rastlös när jag är bland folk. Men är jag bara hemma hos mig så kan jag slappna av och pyssla med en del.. kanske bara för att slippa tänka. Vad vet jag?
Det känns förbannat jävla jobbigt iaf. Situation som jag inte vet hur jag ska lösa. Jobbigt att försöka ta tag i nånting, men som jag och har varit de senaste åren så tror jag inte att jag skulle palla med ett heltidjobb. Efter några veckor skulle det antagligen bli för jobbigt. Sista gångerna jag delade tidningar hände det att tårarna trillade både innan under utdelningen. Och jag vågade aldrig förklara utan bara sket i det. Det var lättast så... Och nu ångrar man ju det. För nånstans så tror jag ändå att människor kan förstå mer än jag tror att dom gör. Kerstin på omvårdnad förstod iaf, Catarina verkar förstå fast att hon inte vet vad som ligger bakom. Hehe, t.o.m. så jag började tänka på att göra praktiken i Gustafs för att få den kursen färdig, det var väl bara praktiken?? Nä fan, det var fucking examinationen också, uppsatsskrivning typ. Heltidspraktik, dålig ekonomi och examinationen var det som gjorde att jag hoppade av omvårdnadsprogrammet. Ja plus mitt dåliga mående alltså.

Så nu snöade jag iväg lite.
Tanken är den att jag borde ringa nån läkare och typ bli sjukskriven.. kanske på halvtid eller nåt sånt.

Min bild av någon som är deprimerad är ju att man bara sitter inne i sin sunkiga lägenhet, knappt klarar av att gå och köpa mjölk. Bara glor på TV och sover.
Jag är ju ute och rider, åker gärna och träffar vänner även om det inte blir så ofta som man skulle vilja.
Appropå sömn... Jag sover ju sjukt mycket mer än andra iofs. 11 timmar behöver jag för att funka och må bra.




Okej!? Nog för att början på det här var kopierat.. Men varför blir texten grön? Jag vill ju kunna styra sånt, men nu kan jag inte ens få texten att se normal ut!? Ja ja, grönt är fint.

 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0