Duktigt

Igår postade jag en jobbansökan. Jag söker jobb på mitt jobb. Ska tillsättas 2 nya tjänster där. SÅ det var väl lika bra att söka. Hade varit skönt att gå på schema och veta i förväg när man jobbar osv så man kan planera sin tid.

Men jag skulle ha kollat med AF också, angående lastbilskort. Har fått tillståndet nu så inom 5 år ska det fixas också. Och appropå körkort så var jag och Mathias till körskolan och skrev in honom. SKa ha ta det innan 30 som han har sagt är det bäst att börja nu. MIndre än ett år kvar ju.

Satt nyss och käkade pasta, sojakorv och pastasås. SÅn där vit pastasås med smak av vitlök och örter. Det var jätte länge sedan jag åt sån. Har kolla i vanliga affärer efter dom men inte hittat, den här hittade jag på ÖB. Jag tror det blivit ute med den sorten och nu köper alla färdig pastasås som är baserad på tomat. Hmmm påspastasås var typ vår huvudsakliga föda på gymnasiet, förutom skollunchen dårå. Jag blir lite nostalgisk av pastasås på påse...

Ska åka till Säter strax, eller till Magsta bakom Ljustern rättare sagt. Dan ska hjälpa mig att byta olja och oljefilter på bilen. Jag har kört 7000 mil och bytt en gång sedan jag skaffade den.. Kanske kört 5000 mil på det som är i just nu, inte snällt.

Körde iväg en massa kartongen och glas till insamling idag. Oh så pantade vi. Jag pantade burkar så jag fick 57,50 och då kan de ha funnit såna utan pant också. Ganska mycket burkar.. Men nu kan man öppna dörrar och använda utrymmen som man inte kommit åt här förut :) Bra bra. Och Mathias tvättar nu så när bilen är fixad har man kanske rena kläder också. Vi är duktiga iband iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0