Promenad

Mathias jobbar mellan 7 och 9 på onsdagarna sedan börjar han kl 13 igen så då brukar han komma till mig.. eller gå och dricka kaffe med nån på sportkompaniet. Idag kom han hit först sedan gick han dit och sedan till mig igen. Sedan gick vi tillsammans upp till hans jobb, han stannade och köpte snus på stan och när han kom ut därifrån hade han köpt en tiptop till mig :) Det där bruna klegget inuti är ju så gott!!!!

Igår,idag och imorrn är det sånt där folk som har utförsäljning av massa kläder i parken. Så från Olympica skolan gick jag till parken och handlade lite strumpor, tights, en t-shirt, en mössa och en jacka, gick på drygt 600 kr. Sedan traskade vi hem via en liten stig på stadsberget först och sedan förbi gammelgården.

Hade stegräknaren på mig och den har nån powerwalk funtion så jag har knatat på i någorlunda bra takt i 1 timme och 10 min (8239 steg) Men 11561 steg har det blivit totalt hittils idag.. Det underliga är ju att jag och Sandra läste att man skulle gå 12000 steg per dag för att hålla vikten!? Vad menar dom!? Så om jag inte skulle gå mer idag skulle jag bli tjockis? Tror att det gått väldigt många dagar där jag inta varit i närheten av att gå 12000 steg.

Men jag rider och sådär också ju. Vet inte hur man ska kunna räkna om det i antal steg. Måste ju bero på hur hårt man jobbar. Skritta en halvtimme är ju lättare än att gå en halvtimme själv. Medans ett hårt dressyrpass är riktigt jobbigt, men roligt! Ja ja skit samma. Jag tycker iaf det känns mer motiverande med stegräknaren att vara ute och gå så den fyller nån slags funktion :)

Snart borde Mathias och Stefan dyka upp. Jag ska följa med till Avesta och kolla på fotbollsmatch. Mathias lag ska spela, och han tränade lite i måndags för första gången, men fick ont i knäet dagen efter :( Så det blir bara att kolla på dom andra, bra det för då får jag sällskap bredvid :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0