Växter i stugan

Är i stugan. KOm hit igår kväll. Skönt att stugan var 15 grader varm istället för minus 15 som den kan vara på vintern. Har bara behövt elda lite. Och idag har det varit kalasväder så nu är det varmt inne.

Idag var jag in till Mora och hämtade upp Emma S och vi åkte till en liten handelsträdgård. Båda köpte vi varsin svartvinbärsbuske och lite annat smått och gått. Gräslök att ha till mina blivande potatisar tex :)

Vi käkade lunch inne i Mora, proppmätt. Sedan tillbaka till stugan för att gräva och plantera. Solen kom och det var väldigt varmt. Svårt att gräva pga stenar och tallrötter. Tallen sågades ner för länge sedan men rötterna är sega och verkar levande. Rabarberna lever och i år ska jag inte köra över dom med gräsklipparen som det råkat bli andra år.

Katterna fick också vara med ute. Först satt dom i varsitt koppel, men sedan fick dom gå lösa och gissa om dom trivdes. Nu ligger dom här på varsin sida om mig i den stora bädden och sover som trötta små katter gör. Jag märkte efter ett tag att vi var iaktagna av grannkatten. Den satt en bit bort på åkern och spanade, undra hur länge han hade suttit där? Jag bad Lajka springa åt det hållet, men hon sprang förbi katten och gjorde nåt annat utan att märka den, så den smet ner i vårt uthus istället. Tur att mina kissar hade vakthund med sig när dom var ute, vem vet, annars kanslke dom hade fått stryk av en okastrerad hemsk hankatt.

Nu ska jag kolla lite mer koncentrerat på Sveriges historia på TV.

Min nya buske i Kättbo.  Ligger i gräset och har det bra.Min lilla platering. SKulle ha haft längre isär mellan alla plantor egentligen, men jag pallade inte att gräva mer. Stenar och tallrötter gjorde det väldigt drygt att gräva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0