Picknick

Ska ut och picknick-dricka med Sandra, Mariella och Mariellas syster. Provar ett nytt linne jag shoppade i onsdags och ny ögonskugga. Ibland måste man få lyxa till det lite och jag unnade mig lite shopping i onsdags när jag var ledig. Två linnen, en långärmad topp, ett par leggings, och två ögonskuggor, en guldglittrig och en med fem olika färger och alla var ganska glansiga sådär. Sedan åkte jag till djuraffären och köpte foder till algätaren hos mamma, sedan köpte jag två röda platy och tio neontetror som tydligen kallades "grön noentetra", jag tyckte att dom var blå mest.  Mammas akvarium har nu en skock med diverse platy, neontetror och en algätare.. nästan ett riktigt ju :) Och två fina växter istället för tjockt med mossa. Att jag köper nya platy är för att våra gamla måste vara grymt inavlade och det kan inte va nyttigt?

Jobbet är jobbigt.. Jag brukar börja 5 varje morgon så jag brukar försöka göra kväller vid 19-20 tiden på kvällarna. Men eftersom Mathias brukar börja framåt 9 många dagar så går ju inte han och sover förns senare så jag har svårt att sova bra innan han lägger sig. Idag var det mycket på jobbet, fredag ju, alla butiker ska ha massor. Men tack vare att jag fick lite hjälp att lasta medans jag käkade så kom jag iväg till Säter i hyfsad tid och slutade bara en kvart efter tiden på schemat. Men... det är ju inte kul att man nästan aldrif slutar tiden som et är tänkt.. 16.15.. Arbetsdagarna är ju långa som dom är även om man slutar i tid.

Jag har badat!! Flera gånger :-) Säfstjärn, Vanån, Kärringtjärn och vid Matsbobadet. Vanån var lite väl kall, men dom andra funkar.. enligt mammas gamla badtermometer så är det kring 18-19 grader i dom små pölarna.
 
Förra helgen åkte vi upp till stugan på lördagen och hem på söndagen. Skönt att få åka dit lite. Tulpanerna verkar inte ha kommit upp ordentligt och kommer inte göra det i år.. och påskliljorna hade blommat ut, fast nån fanns iaf kvar att beundra lite. Mitt lilla trädgårdsland börjar se fint ut också. Och en sorts blomma blommade för fullt. Vi klippte gräset också. I början bråkade klipparen och lade av, men sen när Mathias tog över så bäörjade den gå bättre efter ett tag, så det råkade bli att han klippte alltihopa. Men jag rev gräs kring mina små växter och pysslade med sånt istället. Gräsmattan blev fin fin.
Gräsmattan blev kortklippt och fin.

lilla landet vid stugan. 
blommor gräslök vallmo med knopp påskliljor



Även pållarna har plaskat lite.
dricker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0