Stugan

I lördags kväll visste vi inte vad vi skulle göra så vi åkte upp till stugan. Kollade lite på TV där och åkte hem på söndag eftermiddag.

På vägen upp fick jag syn på en ensam liten ankunge. Som jag och Lajka fångade in.. PÅ vägen hem släppte vi dock tillbaka den i ån i Rättvik. Det kluriga var ju att det inte var en vanlig gräsand utan nån annan sort, kanske en dopping för den dök och simmade under vattnet när jag hade släppt ut den.
ankungen




På söndagsförmiddagen hälsade vi på Yvonne uppe på Överåsen. Fikade lite å sådär. När vi skulle hoppa in i bilen igen blev Lajka lite stångad av en get, haha. Inte så hårt, men hon skrek till. Yvonne har en stor häst där nu. Obelix hette han och var en stor och bred ardenner, typ dubbelt så bred över ryggen som våra pållar. Maffigt med arbetshästar.
korna efter vägen när vi åkte ner från överåsen.




Mitt lilla trädgårdsland fick lite dill och sockerärter, som jag drivit upp inne här hemma. Men jag sådde även lite blomsterfrön och hoppas dom kan gro fast ingen är där och vattnar dom hela tiden.
trädgårdslandet i stugan 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0