Mycket på gång nu

Igår efter innebandyn när vi plockade upp Sandra som hade promenerat med Krista så berättade hon att kaninen fått en böld som varar. Idag var dom hos veterinär och imorgon ska Rasmus dit igen för att eventuell bli sövd och skuren i, brorsan ställer upp på att skjutsa dit honom. Jag har inte en aning om vad sånt kostar.. men det känns som man ändå vill göra det för hans skull, fast att han är ganska gammal.. Om jag räknat rätt så blir han 8 år i april. Hur gammal blir en kanin egentligen, min förra låg död en förmiddag när hon var max 2 år, mamma hade matat henne på morgonen och då var hon som vanligt.

Har nyss varit hos naprapaten igen, fick träningsprogram med lite övningar jag helst ska göra 3-4 gånger i veckan, mage och ryggövningar. Hoppas jag har lite diciplin så jag gör dem.

I morgon är det ridlektion, funderar på att ta med Vega dit. Jag och Erik var in med Vega och Pinnen till ridhuset i lördags. Det gick ganska bra, men hörnpasseringarna var inte vackra och att ställa inåt på volten var svårt i traven. Vilken skillnad att rida en häst som inte är van att gå på ridbana. Mest skritt och trav runt fyrkanten och på volten. Sen några galopper längs ena långsidan, fuskade och lät henne ta galopp ur skritten, hon brukar liksom skutta nåt steg innan traven och driver man på då fortsätter hon i galopp.

På onsdag är jag ledig från jobbet och ska köpa lägenhet. Shit vilken tid skulle jag vara på banken?? Halv ett? Måste kolla upp det.

Har lagat wook idag, med kokosmjölk och röd curry, hade bara en burk kokosmjölk och vi ville ha mer sås så det åkte i en hel del grädde också. Gottigt blev det. Har en hel del broccoli kvar och vill göra ost och broccolipaj, men har aldrig gjort det så jag får väl försöka googla fram nåt recept som verkar vettigt. Annars mottager jag gärna recept om någon har nåt som är beprövat och säkert.

Dessutom var Erik och Krista till atg idag. Fixade tänderna, dom sade att hon hade krokodiltänder och tyckte att hon ska upp och kolla tänderna en gång i halvåret nu när hon börjar bli så pass gammal, 23 år i april.

Tycker det mesta runt mig just nu känns ganska tragiskt.. Känns som döden lurar runt hörnet hela tiden.. inte för mig då men för många andra. Jävla skit att man ska tycka om djur, tänk vad mycket sorgligt man hade sluppit utan husdjur. Fast allt roligt hade man ju blivit utan också förståss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0