Papper

Har skrivit på för lägenheten och sådär. Har 53 tusen på mina konton så det är precis att jag har råd att köpa den.. Men det bör komma in en lön snart igen. Men köp av soffa får nog vänta ett tag, får väl försöka baxa dit min gamla hörnsoffa som står på lillans altan.

Sen tänker jag sno tillbaka min 160 säng som syrran har. Men min TV får hon behålla så länge. Plattisen på 32 tum som vi har i sovrummet är faktiskt min :D

I övrigt så måste jag hämta bord och stolar från stugan.

Är tänkt att lägenheten blir min i månadsskiftet som kommer.

Jag får brödrost, micro och kaffebryggare på köpet.. Så nu hoppas jag ni kommer över på en kopp.... inte för att jag dricker kaffe men ändå. Jag vill inte sitta ensam där och ruttna bort... känns lite så med allt nu. Antingen jobbar jag eller så ruttnar jag bort nånstans.. förutom när jag är ute och rider då. Men Krista är ofräsch i båda bakbenen tror jag, svullen i höger nu och det vänstra har spökat sedan i somras. Vega däremot är piggelin, vi hoppade över ett gammalt nedfallet träd sist jag red, skojsig tyckte hon och tog ett jätte långt och högt språng, bäst att hoppa stort så man inte råkar slå i, var säkert 40 cm högt ju ;) Sen sista galoppen hemåt gick fortare och fortare. Men tidigare galopper gick lugnt och en på långa tyglar, kul att hon inte bockar sådär mycket som förut. Men ganska snart ska väl hon börja ta det lugnare också, tror hon är i 6e månaden nu.

Eriks tjej är och hälsar på han nu så då tror jag att hästarna kommer aktiveras mer, det är bra för jag har inte hunnit så mycket som jag vill. Har kännts som både Krista och Vega har varit mitt ansvar sedan Vega blev "mammaledig" och även pensionär från travet. Hur som helst så känns det fel att Erik har typ skitit i henne eftersom vi alla är överens om att det är bra för Vega att hålla i gång. Jag nämnde det för morsan när hon råkade komma förbi när jag var där så hon sade det till Erik så jag hoppas han förstod att han måste hjälps till med henne, han har ju gått arbetslös sedan i augusti så nog hade haft tid. Men spela facebookspel och sova på kökssoffan och stöka till så in i helvete tog kanske för mycket tid. Har inte alls kännts lockande att åka dit och se misären. Och jag brukar ju mocka även när jag rider, men när han inte ens tömt kärrorna från dagen innan och grejerna kan vara vart som helst så har jag skitit i det på slutet. Men jag svängde förbi där idag när jag jobbade och lånade stegen och såg att det iaf var mockat i Vegas box, kanske lite bättre ordning när Elin kommit dit.  Å så har Erik skrivit in sig på komvux och ska läsa matte B, naturkunskap B och Svenska B, men bara matten är på skolan det andra är på distans.. och iom att jag tror att jag inte skulle fixa distansstudier så tror jag inte allt för mycket på det där heller, möjligen naturkunskapen då, för den kursen var ganska enkel har jag för mig. Dessutom försökte jag förklara a-kassans regler om att man bara får 75 dagar med deltidsersättning, men han lyssnade inte på det, studierna är på halvtid liksom.

Seriöst, här sitter jag och oroar mig för min bror också. Han är 32 så jag borde skita i det. Har tillräckligt med mina egna problem. Funderat på att fråga om jag kan få plocka bort en dag på jobbet, då skulle det bli 75 %, men då måste det vara en fredag eller måndag som tas bort, för det är dom som gör allt så jävla jobbigt på jobbet. Igår funderade jag på att sjukskriva mig idag. När jag tappade en backjävel i huvudet på tomgodskajen var jag helt säker på att jag skulle sjukskriva mig, men jag fegade ur och gjorde det inte.. för dålig på att ljuga. Och i morse när jag kom dit så haltade en annan gubbe och jagtänjkte att han borde vara sjukskriven, men jag tjuvlyssnade när han snackade med någon annan där och han hade inte fått sjukskriva sig, men han fick ta med sig en som har praktik där iaf. Var ju nära att det skulle bli så för någon vecka sedan när jag pajade ryggen, men så ringde dom och sade att det hade ordnat sig så jag fick vara hemma. Helt sjukt, man får dåligt samvete om man är sjuk liksom. Antar att jag borde åka på någon vinterförkylninge eller kräksjuka snart, inte varit sjuk på aplänge. Fast jag tror att kroppen håller frisk av det jävla jobbet jag har.. förutom rygg, knän och sånt då.

Nä, nu kommer nog Mathias och hans bror snart då ska vi äta matlådor från hans jobb. Hans sätt att laga mat... visst matlådorna är ju bra, men jag hade gärna sett att han lagade mat då och då som jag gör några gånger i veckan iaf. Men jag ska väl vara nöjd att han hade kört igång en diskmaskin idag.. troligen eftersom jag sade igår när jag stod och lagade mat att jag verkligen inte orkade ta disken också.

Shit, det känns som att allt kretsar kring mig.. att allt hänger på mig. Och jag har inte tagit nåt konstigt..

Men aja.. får se i flytten hur det blir med internet och sånt. Tror jag skaffar mobilt, ska prova net1 och se om det funkar så bra som dom påstår i reklamen. I stugan har alla andra funkat lika dåligt.

Vill uppdatera bloggen oftare, men orken finns inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0