Ridhjälm

Funderat lite på att skaffa en ny ridhjälm, men är nog 10 år gammal och det sägs ju att man ska köpa en ny om man bara har tappat den i backen liksom.. Som om det aldrig har hänt på 10 år, den har suttit på vid avramlingar och allt möjligt också.

Följde en disskussion på bilddagboken eller daywievs som det heter nu. Finns tydligen hjälmar som går att ställa om storleken på, fan vad fiffigt. Nog för att vi hade typ cykelhjälmsliknande i skolan i Rättvik som man kunde byta ut kuddarna innuti för att få olika storlek. Ska hur som helst kolla efter en sån hjälm, är ju skit bra att kunna ställa om hjälmen så man kan ha nåt under när man rider ute i kylan och så göra den mindre när det är lektion i ridhuset :)

Ja jag vet jag är säkert helt efter, har säkert funnits såna hjälmar länge men jag blev förvånad iaf.

Ska åka ut till Hea nu och gå en vända runt byn med Krista och Lajka tänkte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0