Rida

Igår var vi hemoch jag hämtade vår bil!! Åh vad skönt med egen bil igen och jag gillar ju att köra bil, känns när man inte gjort det sedan den 4e juli.

Åkte till min syster och fick en sen frukost, besökte loppis, åkte till Hea och borstade Krista och tog en liten betesproenad först, sedan fick Sandra hjälpa mig upp så blev det lite barbacka ridning.. Ja jag vet att man inte ska anstränga sig för mycket efter ett kejsarsnitt, men jag kunde inte låta bli, kändes så fint att få rida lite igen. Men när jag skulle av blev det svårare, en hög kanke man inte vill slå magen i gjorde att jag lade benet framför och skulle glida ner försiktigt vilket jag också gjorde, men sjutusan vad det sved till på ena sidan av snittet! Har inte tittat under plåstret.. men det är nog lugnt och har det gått upp lite får jag skylla mig själv om ärret blir fulare än vad det hade behövt bli.

Hade tänkt åka till en kompis som hade 30 års fest, men orkade inte det. Däremot käkade jag och syrran på akropolis(hon pasta och jag en laxplanka) och efter det en varsin glass på lappens.

Blev sent tillbaka till Falun, så det blev inget kvällsbesök hos Molly. Och i morse blev det sovmorgon. Men hon verkar ha blivit stabilare för varje dag igen, i fredags var det mycket att hon sjönk i puls och syresättningen, läskigt när pulsen går ner. Men idag har jag varit ner två gånger och hon har mått bättre. I förmiddags låg hon och försökte öppna ögat igen. Kul när man kan se lite av ögat :) Ikväll hade hon fått lampa igen så då var ögonen övertäckta. Hon brukar gilla att hålla i ens finger men ikväll släppte hon och höll handen som om hon var för fin för att ta i mig typ. Såg ganska roligt ut.

I morgon fyller Mathias år och vi får hoppas hans mage är bättre, han har inte varit ner till Molly varken idag eller igår(förutom titt genom fönstret med sin far och bror igår innan vi åkte hem). Mår han bättre skulle han iaf få ut Molly i morgon eftermiddag.

Jag ska till tandläkaren i Säter kl 10 i morgon. Funderar på om jag ska passa på att köpa någon present då, men är så usel på presenter. Vad köper man åt en kille som fyller 31?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0