Löste sig

Det löste sig med nycklar till slut. Chefen ringde upp precis innan ja gick in till första brukaren och sade att jag kunde hämta nyckel på Linden. Det har ju Lennart nämnt att dom har en nyckel till oss, men det hade jag totalt glömt. Så jag hämtade nyckeln och åkte tillbaka till kntoret för att kolla och jo jo jag skulle dit jag trodde, och det jag hade tänkt göra sedan hade nog också blivit rätt. Det var bara dom två vanliga att bry sig om, lite extra hos en med tvätt/städ handling. Så det var en ganska lugn och bra dag att börja sin första riktiga jobbdag. Kan inte räkna min förra som riktig då den bara gick ut på att åka och plinga på en dörr som ingen öppnade. Träffade även en kollega och en till tjej som skulle gå intro nu och dom två ska jag träffa imorrn kl 13 då vi ska städa hos en brukare allihopa (man brukar vara två). Sen ska jag till en annan jag träffat en del och som har en hund som bara skuttade upp i mitt knä när jag var där, medans Kåre och Lennart var den rädd för. Lite matlagning där och sen plinga på dörren jag plingat på 2 gånger utan att någon öppnat, får se hur det blir i morgon.

Har prcis käkat lite här,kokt potatis, sojakorv och kokta frysgrönsaker, morot,ärter, blomkål och haricorvert( som jag fortfarande inte tagit rda på hur det stavas). Jag hoppas att även kokta grönsaker kan vara lite nyttigt för jag har kommit på att jag tycker om såna. Tilllagade grönsaker är det jag gillar mest, brukar steka tomater till maten ibland, för enbart rå tomat är skittråkigt och bläigt.

Nu krafsar kissen på dörren och vill in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0