Hästmat

Oroar mig att hästarna får för lite mat, tycker att båda två ser ganska smala ut nu. Jag ger dom hö både morgon och kväll och på dagarna har dom fått gå och ätit på den överväxta gräsmattan i flera timmar. Ikväll fick dom mer hö än tidigare. Fick ju inte med så mycket hö, Erik höll ju på om att det var hans hö!? Är han helt dum i huvudet eller? Ska ha fylla upp hela hölagret med hö som inte stona ska få äta av? Vart ska i så fall deras vara och hur många gånger har inte mamma betalat hösilage även åt hans häst i vinter? Jag fickmed 3 balar iaf och i morse tog jagmed en extra säck med typ en halv bal hit. Har kanske 1,5 bal kvar nu och det räcker max 3 dagar om dom får äta mycket gräs. Just ja, sova skulle jag göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0