Vasaloppet

Molly var pigg och vaken tidigare i morse, jag ville sova. Sen när jag väl vaknat till efter andra amningen på morgonen så somnar hon om istället. Hon ligger i sin säng och sussar så gott, så jag har inte mage att väcka henne för att gå och handla frukost, tur det fanns lite yoghurt hemma så jag får nånting att äta.
 
I helgen var vi i Mora. Åkte upp på fredagskvällen, hämtade nyckel till min farbrors lägenhet och åkte dit och kollade tv och sov. På lördagen hämtade vi min farmor på lassarettet, fikade och umgicks där ett tag. Jag och Mathias tog en barnvagnspromenad ner på Mora som blev 5km, sedan när Molly hade fått mat fick min farmor vara barnvakt medans jag och Mathias gick ut och käkade, vi fick även en slant av min farmor för att kunna göra det. Jag tror hon tyckte att det var jätte kul att få vara barnvakt. När Molly är nyäten och nybytt är det ju ganska enkelt, hon är snäll och nöjd, bara någon umgås lite så är hon nöjd. På kvällen kollade vi på melodifestivalen igen, som vanligt blev det inte som jag ville. På söndagen kollade vi vasaloppsstarten på TV, kollade på vasaloppet och plockade ihop i lägenheten och gick sedan ut på Mora för att se målgången! Mollys första vasalopp!! En pytteliten skymt av oss i TV lyckades Mathias se i efterhand. Åkte till min farmor och käkade lite och fikade lite innan vi for hem igen. Hade tänkt hälsa på Sara i Venjan också, men det passade inte riktigt. Antar att min farmor inte hade något emot att det blev inställt.
 
Min farmor har även fått tid i Uppsala för hjärtoperation. Så jag har lovat att skjutsa ner henne, men hon tar tåget hit först och sover troligen här en natt innan vi åker ner. Jag tror att farsan skulle med, det var han som frågade först för han var osäker på att köra i Uppsala. Hoppas hjärtoperationen blir av nu, så att det inte påverkas av hennes nya magmediciner som hon ska trappa ner långsamt efter vändan in på lassarettet förra veckan. Tror att hjärtoperationen skulle kunna göra så att hon kan gå normala promenader igen utan att behöva stanna och vila så ofta och gå så sakta. Farsan har ju blivit mycket bättre efter operationen och det är samma klaffel som dom båda har.
 
Förresten, i onsdags passade Mathias pappa Molly så då var vi också ut och käkade. Kan bli en dyr vana detta !? Men skönt att veta att någon kan passa henne så vi båda kan göra nåt annat ibland. Mamma har ju varit barnvakt några gånger nu när jag har ridit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0