Jobb

Oj vad dålig jag har varit på att skriva här.
 
Men jag har ju jobbat en hel del (75%), träffat Daniel mycket, försökt hålla igång hästarna och så haft Molly så fort jag varit ledig från jobbet typ. I fredags tog mitt semestervikariat slut. Men denna vecka jobbar jag en hel del ändå, fick t.o.m. tacka nej till att jobba mer än 7-11 idag eftersom jag skulle ha Molly. Molly var med Mathias i Finland förra veckan, så jag har saknat henne massor.
 
Antar att jag bör skriva in mig på arbetsförmedlingen igen, det var 2012 jag hade nåt med dom att göra sist. Dom tyckte jag skulle söka heltidsjobb, fast att jag hade 75% i juli och skulle få barn i september.. Visst reglerna förstår jag, men vem skulle anställa nån som ska börja med att vara barnledig liksom? Sen kom ju Molly den 5e juli, så jag hann aldrig söka några jobb i alla fall.
 
Jag trivs faktiskt bra på hemtjänsten i Söderbärke. Körturerna är bäst, då sköter man sig själv och är ute och åker till lite småbyar och till Vad. Sämst tycker jag om dom ställena när man är två, jag blir lite mer tillbakadragen och låter den jag jobbar med bestämma mer. Har även provat elcykeln som dom har på jobbet, den är ju asrolig!! Jag vill också ha en sån, fast lite bättre stötdämpning kunde behövas på grusvägarna.
 
Det som känns lite läskigt på jobbet är ju om folk dör. Ingen jag träffat har dött än. Varit hos en som jag antar dör så småningom, cancer. Men hon har jag ju aldrig träffat i friskt tillstånd.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0