Läkaren

Igår var jag på min årliga besiktning på neurologen. 
Ny läkare.
Han undersökte mig lite och så togs EKG, puls, blodtryck och blodprover. 
 
Han tyckte att jag möjligen skelade lite, att vänster öga inte hängde med riktigt. Remiss till ögon.
 
Även remiss för ultraljud på hjärtat. 
 
Idag ringde han och berättade att järnvärdet var lite låg, men det var ju fortfarande inom normala gränserna. 
Sen verkade han bekymrad över att jag hade låg puls, 58. Så både han och kardiologen tyckte att det vore bra att göra ett ultraljud på hjärtat. 
 
Fan det känns lite jobbigt detta alltså. Hålla på och hitta fel på mig, vet inte om ögonengrejen eller hjärtat känns värst. Lovade att försöka dricka lite av den där äckliga blutsaften jag köpte förut. Ta rena järntillskott kan dom glömma, för en redan hård mage plus den där skiten ställer till problem för mig. 
 
Ja just ja, fick utskrivet lite Movimodal mot tröttheten att ta vid behov. Mamma nämde dock att den var väldigt dyr, ca 1000 kr för en kartong på 90 tabletter. Får se om jag känner att jag har råd att hämta ut det. Fortkörning och veterinärbesök(Kairo) stjäl mina pengar just nu. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0