Jobb

Är fortfarande timmis på hemtjänsten i Gustafs, i somras började jag hoppa in i Skäve ibland också. Så varje gång jag kommer till jobbet nu och inte är helt hundra på om jag skulle vara i Gustafs blir jag nervös att jag har åkt fel. Hittills har jag åkt rätt varje gång. 
 
För några veckor sedan råkade jag säga Hej till den värsta, vidrigaste gubbjäveln jag vet. Farligt att jobba på hemtjänsten då folk hejar och man hejar tillbaks utan att tänka på vem man hejar på. Jag insåg vem det var mitt i hejet, joggade bort till bilen, hoppade in och låste dörrarna. Tog en bild när dom hade gått förbi bilen. Han har blivit gammal och ännu tjockare! Blev så pass skärrad att jag var tvungen att berättaför en kolleganär jag kom tillbaka till lokalen. En ganska ny kollega som jag gillar. 
 
En annan grej är att jag och Daniel råkade fundera på vad jag har för dagpenning som arbetslös, så jag kollade upp det. Och vi kom fram till att jag går plus på att jobba först efter 5,5 timme påvardagar. Så går jag ut på ett sånt där nice 5 timmars pass får jag samma pengar om jag är hemma, bara en annan som betalar ut pengarna. Så från och med nu tänker jag bara tacka ja till långa pass på vardagar. Och jag behöver inte jobba lika ofta för att komma upp i halvtid och jag får väl lov att ta medicin på dom passen, men det har jag ju redan gjort när jag jobbat korta också, för det blir jag som hämtar dom flesta barnen, det är jag som fixar middag, sätter åtminstone två barn på toa m.m. Så jag har ibland redan tänkt på att jag lika gärna kan jobba till 16:30 för det är i princip nästan stressigare att hämta först Oskar vid 14, direkt till Hedemora och hämta Molly strax före 15 och komma hem strax efter 15 och dom andra kommer hem 16:30. Däremot om alla kommer hem 16:30 till 17:00 behöver vi få till middag snabbt så då kanske vi får börja planera redan  dagen innan vad vi ska äta. 
 
Jobbar jag helg går jag iaf plus från första timmen, men vill helst inte jobba när Molly är här. Det är svårt för både henne och Daniel när jag inte är hemma. Några för många gånger har hon kissat på sig sittande i soffan för han tänker inte på att se till att hon går på toa, sen tror jag inte hon känner sig helt trygg med honom. Om jag trots allt ska jobba så blir hon välsigt ledsen och jag måste prata och förbereda henne på det i god tid. 
 
Förresten har jag sragit igång ansökan om assistans när det gäller Molly. Det här om att hon inte orkar för långa dagar i skolan bland annat. Så både jag och hennes pappa ser till att hon slipper hellånga dagar på fritids. Toaletten och all hjälp hon behöver med en massa saker som en normal 7 åring klarar av. Haft tankarna på assistans i flera år men inte fått tummen ur. Nu är bollen i rullning men det går långsamt, i slutet på januari ska en arbetsterapeut komma till Mathias och kolla hur saker funkar där, kanske kommer nån hit också, annars kanske det går bra att bedöma bara där. Jag ska i alla fall vara med då också. 
 
Gällande stora Molly så bor hon hos oss på heltid igen. Det är soc och grejer, men mer än så vill jag nog inte skriva om här. Lite för öppen blogg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0