Krista


Igår var vi till ATG-kliniken i Romme med Krista på återbesök. Hon fick springa en vända och röntga benet. Dom ville som vanligt ge henne lugnande och vi fick säga att det inte behövdes. Nu har iaf griffelbenet börjat läka ihop. Och vi ska börja sätta igång henne sakta sakta. 20 minuters skritt om dagen till att börja med. Lägga på 5-10 minuter för varje vecka och när vi är uppe i ca 40 minuter och det har gått bra ska vi i så fall börja trava lite också.

Är så glad att det iaf har blivit bättre :D
Nu får man en massa förhoppningar, och då blir man orolig för att det inte kommer gå bra. Att hon ska bli halt igen och sådär. Hur som helst så kommer jag inom dom närmsta dagarna få sitta och iaf skritta på världens finaste och snällaste häst :) Och det är väl först uppe på ryggen som jag kan märka om hon går konstigt på nåt sätt.

Hmm kanske skulle jag åka dit och göra det redan idag. Igår gick mamma och Sandra ett varv på byn med henne medans jag red Vega en lite längre och snabbare sväng. Undra hur länge Sandra kommer vara intresserad av att ut och gå med Krista? Igår ville ju alla gå med henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0