Vinter

Jag mår inget vidare bra.
Ingen tycker om mig, ingen vill ha mig, bara för jag gillar mask. Ok det sista stämmer inte så bra. Vet inte hur öppen och så jag vågar vara i en blogg som i princip vem som helst skulle kunna läsa. Så vi hoppar det för tillfället.
Det har blivit vinter och jag har fått vinterdäcken på bilen. 100 kr och jag slapp böka. Var och är fortfarande lite förkyld så det var skönt att inte behöva krypa runt i snön själv.

Ikväll är det teori på ridklubben :) Gillar iaf det stället. Dom är trevliga och snälla där. Och dom vet vem jag är och hur jag haft det... ja inte alla men iaf.

På torsdag ska jag besikta bilen och även jobba lite. Hoppas den går igenom!!! Jag är vrålorolig att jag ska få körförbud eller nåt så att jag blir låst och inte kan ta mig någonstans.

På fredag har jag fått tid på arbetsförmedlingen. Missade visst att komma dit när jag skulle. Men handläggaren här i Hedemora är inte lika kvick på att meddela a-kassan om sånt som han i Säter var. Han här fixar och bokar en riktig tid så vi kan ses istället, mycket bättre! Jag har sökt en utbildning till lokförare, men jag visste inte hur jag skulle skriva intresseanmälan så det blev så flummigt så jag kommer nog inte med där. Jag skrev fan inte ens dit personnr el adress. Ibland är jag ganska ofokuserad kan vi kalla det. Jag brukar kalla det pantad i skallen typ.. Men det vet vi ju att jag inte är egentligen.

Krista skrittar på och det verkar funka. I lördags var vi ute i 27 minuter och hon gick i form i skritten. Vi fick hålla oss på åkrarna mest för hon är oskodd och det börjar bli halt efter vägarna. Dags att fixa vinterpjucks. Någon som vet nån trevlig hingst som vill göra barn med Krista? Hon vill ha en ny bäbis tycker jag. En ridhästbäbis. Men själv har jag lite svårt för halvblod.. träffat för många blåsta halvblod. Blivit översprungen, galopperat rakt in i ridhusväggen och sånt.


Nä, nu ska jag kika i kylen om min gryta med kidneybänor fortfarande går att äta. Har ätit för dåligt senaste dagarna.. veckorna.. Tappat kilon. Bra eller inte?? Jo visst, jag skulle gärna tappa 2 till så jag väger som jag gjorde i nian igen... men är det här rätt sätt? Enda sättet jag kan. Jag är nere så som jag vägde strax efter att Daniel hade dött. För då pallade jag inte heller med att äta.. Shit, Lotta fixade mackor den där onsdagen.. Tror jag fick i mig en tugga. Minns allt sånt där som om det var igår.


tro hopp och kärlek

Jag antar att hoppet inte har övergivit mig helt än... Men det är nog bara en tidsfråga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0