Förra veckan

Jag skrev värsta långa inlägget. Glömde att få dit en rubrik och skulle fixa bilder.. Å allt försvann.

Börjar om lite då.

Inte uppdaterat på länge. Hade fullt upp förra veckan, jobb, hästvakt och sådär. Å ville va hos Ola den lilla tiden som blev över.

Veckan började iaf uppe i stugan. Vaknade av skator som lät som om det var folk på vinden. Jag blev massa skraj och Lajka voffade lite. Jag somnade om... mys. Sen tuta och köra till Mora, Orsa, Rättvik och Bollnäs. Å så hem.
FurudalFurudal hus
Strax innan Furudal ligger ett mysigt hus som jag vill ha. Har sett det många gånger. Och det är ju så fint :)

På tisdagen tror jag faktiskt att jag var ledig typ. Sov hos Ola och sådär och på onsdagen åkte vi till Uppsala, tur att han var med så vi hittade butikerna på ett smidigt och bra sätt. Annat när jag förvirrad ska hitta dom själv, inte kul.

På tordagen åkte mamma bort så jag åkte till Hea mitt på dagen. Såg till at båda hästarna fick motion :) Åh fan vad Borre är rolig att rida. Och Vega fick jobba massa på igångsättningar och avsaktningar. Hon är ju seg åt båda hållen liksom.

På fredagen ville Ola bjuda på lunch. Så jag red Borre först.. Sen åkte vi till Janssons och käkade, mums. Sen red jag Vega, tog med Lajka och lämnade henne till syster vid bussen i Bispbergskorningen. Så fick syster sällskap när hon gick, hunden fick en 4-5 kilometers promenad och hästen motion istället för att jag skulle hämta henne med bilen som hon ville först. Och jag fick galoppera hela djupdalen igenom med 3 omgångar med bocksprångsförsök, Vega kan va lite rolig på sitt vis också. Bara att hon är så mycket hårdare i munnen än Borre och mina axlar pallar inte med hängande hästar. Förklaringen till mina spända axlar fick jag senare samma dag hos kotknackaren. Jag och syrran var dit. Jag har en gammal skada i nacken typ. Han tyckte att det var konstigt att jag inte led av huvudvärk och sånt. Sedan är jag massa dålig i bäckeninfästningarna eller vad han kallar det. Olika långa ben som han till slut kunde fixa.. men med en del våld typ. Och han sa att det inte lät bra där bak.. Typ brosk och sånt där.

I Lördags dårå..
Jobba lite i Gävle, sedan åkte jag hem till en tjej som skulle hjälpa mig att sätta i lösdreads i håret typ :) Spännande som fan. Som tur var var hon ingen styckmördare, men hon varnade mig lite för att hennes pojkvän kunde vara värre. Han gillar tydligen att spränga saker ;-) Haha!
HOn var iaf bra på att fixa håret.. Och jag ska troligtvis köpa mer.. SÅ jag får hela vägen bak :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0