Som så ofta... Daniel.

Jag gick och lade mig. Kollade slött på ett tv program om en fertilitetsklinik. Sedan kollade jag på sex and the city. Jordan Rättsläkare.. jag var trött.. skulle försöka sova på riktigt. Det gick inte så bra. Tankarna vandrar och snurrar i huvudet. Daniel kommer.. Tankar på julafton :-) Kramen jag fick efter att han öppnat min present. Såna kramar finns det inte gott om.

Appropå Jordan rättsläkare och Daniel. Första programmet av den serien sändes kvällen efter Daniel dog. Jag såg det. Natten efter det kunde jag inte sova mycket. Kollade på Micke och Molle.. och grät. Har inte vågat titta på den sedan dess. Den var sorglig redan tidigare också.

Vem kom på begreppet rättvisa?? Det finns ju inte!

Och Gud då?

Gud måste vara ond.. Ja, jag tror nog det. Om det nu finns någon Gud.

Det är ca 3,5 år sedan nu.

Tiden läker inga sår.

Funderade lite på filosofin jag läste på gymnasiet.. och på typ Matrix. Tänk om det inte är på riktigt? Hur vet man vad som är riktigt. Det är väl det min hjärna upplever som kallas för verklighet? Men tänk om min hjärna bara har hittat på den här verkligheten, min verklighet. Då är det ju min hjärna som är ond. Kan man inte på något sätt få min hjärna att ändra sig?

I hope that someones gonna call and tell me this night is over.. Cause I wanna start living my life before i get much older...

Ursäkta om nåt ord skulle va fel eller så. När kom den låten? The ark.. One of us is gonna die young kom iaf senare.

Hur kan the ark veta?

Oh nu kom jag på. The Ark.. Bibliskt... arken.. Dom fanns ju med på den tiden. Öhm, kanske skulle man bli kristen på riktigt iaf. Men.. tyvärr, jag skulle gärna vilja köpa nånting sådant att tro på, blint. Gå med i nån religös sekt, bli hjärntvättad.. Då kanske min hjärna skulle ändra sig.. Men hmmm det är nog sista Daniel hade velat skulle hända mig.

Som när jag var hem till Daniel istället för 30 årsfesten på folkan med Roger och andra idioter. Vi satt och snackade och snackade.. Och det var då Daniel hade kommit på att jag var ganska smart och inte bara den lilla blonda kompisen som Mattis syrra hade. Åh... när han berättade om saker.. "Det finns två likadana" skulle Mattis ha sagt om mig och Therese och dom hade gått upp och tittat på oss. Haha.

Mitt öra mot din keps. Vi byter. Vad som helst för ditt liv.. vi byter.
image30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0