Svammel

Jahapp. Sitter vid datorn hos Ola. Han åkte in till stan med Andreas kompis som hade gjort illa sig. För att kolla ifall det behövdes sy.

Igår kväll körde jag bil. Vi var hem till Robban och käkade pizza och dom andra drack öl/grogg och jag drack cola. Först åkte vi till Gustaf med caddyn och jag trodde att den skulle va som golfen att köra.. men hu då, usch! Och bromsen tog jätte långt ner. Sen fick jag köra Gustafs stora bil, men den var ju ganska okej efter ett tag. Fast jag såg inte vart jag hade allt.. Skulle haft bilbarnstol :-)


Så.. idag låg vi väl och sov jätte länge.. eller jag vaknade av att nån var väldigt kramig och gosig vid 8 tiden, men somnade om sen.

Inge fukost hemma.
Jag åkte och handlade.. bankomatjäveln i Krylbo var såklart avstängde så jag åkte in till Avesta och handlade. Tänk om jag hade varit en pesionärstant som inte kunde åka vidare bara sådär?? Vi håller på att bli tvingade att skaffa betalkort hela bunten!! Och har man betalkort är det större risk att vi köper mer... och det är väl det det går ut på!? Konsumera mera. Bajs. Jag ska göra som min far.. Sluta med bankomatkortet också och ta ut mina pengar inne på den riktiga banken istället. Då jävlar äre inte bara att ta ut en hundring i automaten för att man kommer på att man vill ha en öl på krogen vid tolvtiden en fre/lör natt.

Mamma ville att jag skulle komma och rida. Men jag sa att jag inte kunde. Kan kan jag väl. Men hon skulle ju iväg och jobba vid 19 tiden. Kändes stressigt då ju. Å så har Borre inga riktiga skor fram. Bara nå såna som man kan ta på.. SÅna utan söm. Nå krångliga boots.. Nä jag ska inte säga så, för jag har inte ens provat ta på dom. Erik hade dom i fredags när han körde snabbjobb och på 8:e vändan hade hon råkat kliva av den ena. Så dom verkar ju hänga med ganska bra :-) Ska prova dom nästa gång jag rider dårå.


Krista.. Jag oroar mig för att det inte ska läka som det borde, hennes griffelben. Skulle åka och kolla nångång i oktober igen. Jag hoppas verkligen att det har läkt då. För som mamma sa.. att hon kanske inte vill kosta på en operation på en 18 år gammal häst.. och hur blir det då? Massa mer vila? Kanske aldrig blir bra? Slakt? Nä usch!! Hemska tanke! Vi har haft henne i 13 år ju.


Just ja. Kom på att Christian (Tysken som andra kallar honom) skrek åt mig och mamma när vi red förbi där sist. Typ "Stå/Gå inte där!!!!" Han tycker inte om att folk rider förbi hans hästhagar, men det går ju en väg där och den får alla använda, men inte enligt hans regler. Men nu bor i vi i Sverige och följer svenska regler. Jag tror inte han känner igen mig längre. Tror att han har haft minst 8 ston på betäckning. Flera av dom unga, säkert även 2-åringar. Han har väl inte fått dom sålda, tar för mycket batalt för nästan helt ohanterade hästar. Men jag måste erkänna att jag skulle vilja ha en häst efter Tabea.. Hans gamla blinda(gråstarr) sto som han tog bort för nåt år sedan. Hon fick så fina smäckra föl. Skulle tippa på att nån av dom han har betäckt är hennes dotter.. och säkerligen är nån Carmens dotter också. Men hur som helst... han borde inte få ha hästar. I ett stall som blev utdömt för minst 15 år sedan. 

 Ska börja leda hästarna förbi där skylten om ridning förbjuden är. För den skylten innebär ju bara att man inte får rida förbi där, leda hästar får man göra vid en sån skylt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0