Trav och Magknip

Jag stjäl ägg :-)

Igår var vi på trav med Vega. Dom fick avbryta loppet efter ett halvt varv ungefär för dom körde ihop och en kusk flög iväg och en sulky blev förstörd. Och efter bra lång tid kom ambulansen iaf. Kusken var väl ganska mörbultad och hade brytit nyckelbenet. Är man 55+ gör det nog ont att få sig en sån där flygtur! Sen kunde dom starta om loppet och sådär.. Men vår häst kom väl kanske 8a eller nåt sånt bara :(


Förresten.. hästen gick det bra med iaf. Han/Hon stod still helt paff med trasigt hjul på sulkyn så dom kunde leda ut honom/henne därifrån och nån höll upp sulkyn när dom gick därifrån. Snäll 3-åring hörde jag nån kommentar bredvid mig. Var ju ett lopp där 3-åringar hade företräde. Bara Vega och en eller  två till vär äldre.

Hmm farsan satte 20 vinnare och 20 plats åt mig på Vega.. Undrar om han ska ha 40 kr av mig nu då? Annars är det ju väldigt praktiskt att spela på trav för mig :)

När vi kom hem från travet fick jag världens magknip och mådde piss!! Skulle inte ha ätit den där glassen jag snodde i morsans frys. Försökte bajsa.. brukar lätta då. Sen tänkte jag att det var bäst att åka innan det blev värre. Så till Hedemora och tankade 5,75 liter bensin och köpte snus till Ola. Å vidare med magknip som fan. Och värst kändes det när man fick en bil framför sig. Körde om och åkte väl i 120-130.. funderade på hur man skulle förklara om snuten stoppade mig. Skulle antagligen bli tvungen att gå ut i diket och skita då.. och då skulle man väl åka dit för förargelseväckande beteende också! Övervägde seriöst sista biten att springa ut och skita i diket. Men lyckades hålla mig hela vägen. Efter ett antal toabesök somnade jag i soffan. 00:15 kom Ola och väckte mig så jag fick gå upp och sova. Var helt väck och orkade inte ens borsta tänderna. Ska det va så? Äre laktosintolerans eller nåt annat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0