Ensamhet

Jag är i stugan. Jag och Lajka. Ensamt. Finns nog nån hos grannen, men dom flesta är på semester. Kom gubbar från elbolaget hit i morse och fällde tallen. Nu ligger den i fårhagen och jag törs då inte ge mig på att ta reda på allt det där med vanlig såg.

Ena stunden skiner solen i nästa blåser det och regnar massor. Och jag har huvudvärk. Trodde jag skulle ha mensvärk, men huvudvärken är värre. Sitter här ute på bron, som nu för tiden är inglasad. Jag gillade den bättre förr. TIttar jag till vänster ser ett 15 tal får och några getter som går och betar. Haha, ett av lammen låg nyss ner och glufade i sig gräs, dom är lite gulliga. Men Lajka skäller åt dom om dom kommer för nära så jag har inte kunnat hälsa ordentligt.

Igår klippte jag gräset och tog ner getingboet som jag hade sprutat sån där radar i kvällen innan. Men eftersom jag är livrädd för getingar så petade jag ner det med kvasten och var beredd att springa, vände mig om och for ikull. Tur att det inte var ett endast liv i getingboet.


Suttit och kikat lite på hemnet i eftermiddag. Ska finnas ett hus som stått obebott en bit härifrån. 125 000 vill dom ha för det.. Man skulle kanske åka dit och smygtitta lite. Sånt är spännande.. men roligare om man inte är ensam. Eternitplattor tyvärr... annars hade det varit intressant som fan.

Nu kommer det åskmoln tror jag.. Åskar lite varje dag när jag varit här nu. Hmm  och nu är tallen borta så nu måste stugan vara mer lockande att slå ner i. Men det finns andra trädockså. SKulle förrester vilja sätta ett fruktträd av något slag här. Undrar vad som skulle passa? Är ju lite senare och kallare växtklimat här än i Säter/Hedemora.



skrev detta igår eftermiddag, men ser att det inte blev publiserat... knasiga uppkopplingen som spökade skulle jag tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0