Leta hund

Ikväll när jag skulle åka hem ifrån mamma så stack Lajka runt husknuten och jag trodde hon sprang och kissade bara. Tog grejerna till bilen och startade och vände, hon kom inte. Ropade och så och hon dök fortfarande inte upp. Gick och letade omkring eftersom hon brukar va i närhetenmen hittade henne inte så jag tog bilen och körde en vända och frågade ett par som var ute med sin hund. Dom hade inte sett henne. Så jag körde en längre vända runt stora vägen bl.a. men hittade henne inte. Sen ringde Sandra och sa att hon var på åkern utanför, jag åkte tillbaka och trodde att hon var inne då, men nä..

Lajka rusade runt och jagade nåt på åker, kom ut på vägen och full fart och skällde på det hon jagade. Vidare på åkern mot järnvägen och stora vägen. Sen försvann hon.

Jag letade i en timme utan att varken höra eller se henne. Blev massa orolig och trodde hon blivit överkörd, särskilt eftersom att en lastbil tutade precis efter att hon försvann åt det hållet. Men efter ganska sprecis en timme efter att hon försvann så stod hon på gården när jag kom med bilen. SKÖNT!!! Hon är fan den enda jag har...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0