Pengar

Har fått in lite cash från försäkringskassan, så nu kan jag betala Lajkas försäkring.

Det jag undrar lite över... Min a-kassa tog slut.. Jag är med i nåt som typ heter jobbgaranti och får då pengar istället från försäkringskassan. Det underliga är att jag får mer från dem än vad a-kassan var. Man vill ju inte ringa och kolla ifall dom då kommer på att det är fel. Från a.kassan fick jag ut 4000 nånting. Nu hade jag fått 5300 typ.. och då har jag ändå jobbat lite så några dagar har räknats bort. Men hur som helst.. Väldigt nice att kunna veta att man iaf får in 5000 nånting varje månad i så fall och nu när jag jobbat så trillar det dessutom in lite mer därifrån. Nästan att jag känner mig lite rik. Nu tills lönen kommer har jag 1000 kr att röra mig med. Och snålar man kommer man långt på det. Potatis, pannkaka och sån mat. Men idag har jag varit såååå sugen på köpmat, men vill inte köpa själv. Känns så deppigt att äta sån mat ensam.

Och lilla Vega tjänade 1500 kr igår. Blir ganska mycket hö för dom pengarna. Nu överlever hon hösten ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0