Travhästar

Lilla Vega kom tvåa igår. Ledde hela loppet och fick springa ganska lugnt, men på slutet kom favoriten och tog första platsen. Men det var ju hur bra som helst iaf. Och jag hade spelat 25 vinnare och 25 plats och fick tillbaka 80 sammanlagt.


Dessutom fick jag middag för 2 pers av brorsan. Han skulle inte hinna använda den, som han vann förra året med Borre och den gällde bara i ett år. Så om Emma ska hem från Norge innan 2a september så tyckte Erik att hon och jag skulle gå.. annars fick jag väl ta med vem jag ville. Det var liksom EMma och jag som var hästskötare den gången.


Sen fick jag höra lite om Borre. Erik sålde ju henne för ett tag sedan. Till något vi trodde var ett bra hem. Dom har redan sålt henne vidare.. till Danmark!! Men hur som helst så hade denna dansk ringt brorsan eftersom han sett att Erik hade kört henne i många starter. Så även om danska är svårt så hade dom bestämt att om Erik fik semester så skulle han komma till Danmark och köra ett lopp med henne snart. Och tydligen hade Borre varit i dåligt skick när hon kom till Danmark. Dåligt hull och så hade han behandlat lite leder och sånt. Om Erik åker dit tror jag nog att jag vill följa med. Vill se hur vår lilla pålle har det. Saknar henne faktiskt, ganska mycket också. HOn är ju lite speciell och kan inte vara hos vem som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0