I Mora

Det blev mörkare och mörkare på vägen upp. Jag skickade mess och kollade vad Sara hade tänkt göra dom närmsta dagarna och hon ville bjuda på mat ikväll. Fisk, spenat och hemmagjort potatismos, gott gott.

Sen tittade vi lite på TV, och Sara tyckte jag kunde sova kvar. Så nu ligger jag i gästrummet med laptopen i knäet och ska strax sova. Är faktiskt riktigt trött. Sov hos Ola i natt och vi åkte iväg till Vallsjön och åkte skridskor mitt på dagen. Gick ganska bra efter att jag hade övervunnit min rädsla om att isen skulle braka. EFter åkte jag hem till mig för att slänga med sista grejerna jag skulle ha med till stugan under nyår. Och jag vet inte vad och hur fan jag packar, men bilen är typ proppfull nu!!! Men då är det en TV antenn som tar stor plats bland annat, och på ICA maxi här i Mora ikväll så hoppade en pulka på mig och tvingade mig att köpa den ;-) Haha.
Ola kollar isen på Vallsjön.Åker iväg.skridskor på vallsjön

Hur som helst kändes det inte lockande att åka upp till stugan vis sovdagstid på kvällen. Eftersom det lär vara ca 0 grader där och man kommer få elda massa för att få nån värme och det röker lätt in när muren är kall. Dessutom är det väldigt mörkt och läskigt att bära in alla grejerna. Nog för att jag har koll på vart jag min lilla ficklampa.. Men en ficklampa räcker inte ikväll. Jag åker dit i morgon bitti istället. Å eldar hela dagen.. och försöker mig på att klura ut hur man gör för att få TVn att funka.  

Men nu ska jag sova.
Natti natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0