Positivare

Förra inlägget blev så gnälligt. Så för att väga upp det lite..

Kristas ben verkar hålla. Och igår red jag en sväng i mörkret med henne. Det hade snöat så pass att vi kunde trava lite överallt, även där det annars är asfalt. Vi travade en lååång sträcka och hon började leta läge och typ gå o form :) Så härligt när det funkar och så skönt att rida utan sällskap för en gångs skull. Ta allt i mitt och Kristas tempo. Jag tror att benet kommer hålla nu, skulle vara intressant att röntga om ett tag, men jag vet inte hur dyrt det är.

Lajka har hittat en ny kompis. Schäfer/collie han också. Han är jätte snäll och stor och har en trevlig matte. Nån av dom närmaste dagarna kanske ikväll ska jag jag höra om dom vill sitta barnvakt åt Lajka när kursen börjar. Logans matte Inger bjöd på fika en kväll i förra veckan och vi satt och snackade om allt möjligt bra länge. Intressant med nån som är så pass mycket äldre men som ändå har liknande syn på saker och ting. Och snacka häst och sånt också. Hon hade gamla bilder från galopplöp hon varit med i på väggarna. Jävligt nice, och som vill släppa hunden så Lajka och han får leka.

Hmm.. Jag vill skaffa bärbar dator. Men jag vet inte om jag verkligen behöver det eller om det bara är nån fix idé. Men eftersom jag vill va i stugan mer men ändå göra nån slags nytta.. Så skulle det va bra ju. Och mobilt bredband.. eller om grannarna har trådlöst så man kan tarva på deras. Hur som helst så måste jag se till att göra nåt åt min dator. Jag sitter vid den hela dagarna och är förvånad över hur mycket jag står ut med. Vilket tålamod jag har!! I andras ägo hade den varit död för länge sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0