Fästingar

Jag var hemma före 6 i morse, men varför är jag vaken fortfarande? Jag är lite trött faktiskt. Men jag sov från 12 till 20 igår, dessutom en timme innan jobbet. Så jag har bakat kladdkaka nu på morgonen och grejat, sen har jag lagt mig, men gick upp av nån anledning. Jo jag skulle kolla nå utslag på ryggen.. det gjorde jag inte för jag hittade två stora öckliga fästingar på golvet som jag var tvungen att ta kål på. Och enligt vad man har hört så ska enda sättet vara att bränna dem?? SÅ det blev en liten tidningspapper och fästingbränning i diskvasken.

Igår köpte jag hur som helst en sån där fästingpenna, som man plockar dom med. Så vi får se om jag hittar några innan dom släpper själva snart.. Eftersom vi var ute i skogen i går så lär det dyka upp några snart tror jag.

Undrar hur vädret är? Mörklagt lägenheten. Hade velat åka och bada. Tänkte på dammsjön.. flera år sedan jag var dit. Men det brukar vara hundförbuds skyltar där :( Och får inte vovven bada så vete fan om jag vill dit.

Själv blev jag biten av en sån där skogspissmyra i går. Och shit!! AJ aj, jag är glad att Olas pissmyror är såna där vanliga. För helvete vad det kändes. Trodde nästan det var en geting. Men så var det på ryggen där jag är bränd av solen också, så det kanske kändes extra mycket för det.

Fan, det luktar typ lite brand här nu. Fläkten är på på full fart, men verkar inte hjälpa särskilt... den bara låter illa.

Jag känner mig både trött och rastlös. Vill både hit och dit. och just ja.. jag hade ju fått ett mail igår.. Kanske blir en liten dagstur till Ludvika någon dag. Jobb, med milersättning. En liten utflykt sådära. Ludvika som ligger så pass nära, men som man har så dålig koll på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0