Jobbintervju

Blev väckt strax efter 9 idag. Hade stängt av ljudet på mobilen så den vaknade jag ju inte av, tur att dom ringde på hemtelfonen också. Så svarar man halv borta och låter antagligen tjurig, jag trodde ju att det var nån försäljare igen, eftersom det nästan bara är mamma och försäljare som ringer till mig på hemtelefonen.

Men det var varken mamma eller försäljare, var från ett jobb jag har sökt. De flesta jobb jag söker får jag inte höra nånting ifrån. Möjligen att dom har tagit emot ansökan men sen hör man aldrig nåt mer. Men den här gången ska jag iaf få komma på intervju. På måndag i Fagersta.. citymail. Brevbärare. Hmmm, skulle inte vara helt fel va? D börjar man kl 7 istället för 3 som jag gör hos tidningstjänst. Lite normalare tider skulle inte vara helt fel.

Fick ett mail med kallelse till intervju.. I mailet stod det att man gärna fick ta med nr till 2 referenser. Enda referens jag haft nånsin är pernilla men det har oftast vari för hästjobb, hon är ju ridskolechef/ridlärare. Undrar vad Sanna skulle säga om jag bad henne vara referens? Det borde vara en bra idé egentligen eftersom tidningsjobbet är det som liknar brevbärarjobb mest. Undrar vilken tid man kan ringa henne då? Vill helst slippa väcka henne, men har ingen lust att sitta vaken till halv 3 i natt för att ringa heller. Men 2 referenser? Vad skulle jag mer kunna ha?? Inte en aning? Kan inte sånt där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0