Tidningsbud

I natt ska jag ut och lära mig ett nytt distrikt. Över ett år sedan jag körde tidingar. Och den gången sket det sig ganska rejält. Denna gången blir det iaf ett bildistrikt och jag hoppas det kan funka bättre då. Inte så skoj när nåt som skulle ta ca 3 timmar tog som minst 4 timmar och en gång så mycket som 6 timmar. Och jag sölade inte. Jag slet på så mycket jag kunde och ändå gick det inte. Men den här gången slipper jag nysnön varje natt, 17 graders kyla, krånglande växlar på cykeln, is och halka så förhoppningsvis ska det gå bättre.

Jag hoppas att Sanna inte ställer en massa jobbiga frågor om hur det blev förra året. Att jag försvann och inte svarade i telefonen sen... Det blev för mycket. Jobba 6 nätter i veckan, ett annat jobb åt PB dessutom skulle mamma bort samma vecka så jag skulle dessutom släppa in/ut, utfodra och mocka åt 2 hästar (helst rida också). ALlt det och sedan ville jag även hinna med att träffa Ola.. Allt det vissta jag om, men istället för att säga att den veckan kan jag inte jobba eller fråga om man kunde få vara ledig så la jag ner det helt och hållet. Skämdes för att jag visste att jag inte skulle palla det. Teoretiskt hade det kunnat gå ju. Froppen var sista natten jag körde. Efter halva mitt distrikt hejar en gubbe på en gård på mig. Efter en stund kopplade jag varför jag kände igen honom, han körde också tidingar. Och var redan hemma och skottade snö på sin gård!! Jag hade halva distriktet kvar!! Samma natt hade lappen med ändringarna flygit bort från väskan. Så nästa natt skulle jag få lov att fixa till allt strul som blev pga det.

Jag gjorde så gott jag kunde. Men fick bara skit från nästan alla. Arbetförmedlingsgubben var inte glad över att jag hade fixat ett jobb som jag trodde han skulle bli. Tidningtjänst: Varför tar det så lång tid?? Sen fick jag byta distrikt och det var det som jag ibland kunde fixa på 4 timmar, men stackars Dennis som inte ville byta fick mitt gamla helvetesdistrikt. Även om ingen sa nåt till mig så hörde jag när han pratade med Katja om att han inte ville byta. Kände mig skit dum.

Ja nu orkar jag inte nöta runt det där mer i huvudet.. men det är det som rört sig i skallen ganska rejält sedan Sanna ringde för någon dag sedan.

Ja så det att jag hade tänkt vara massa i stugan. Nästan bo där i sommar.. Dom planerna är ju helt förstörda nu. Jobbar man 6 nätter i veckan så blir det inte mycket tid till att åka dit.. Är väl ca 15 mil dit iaf.. och då vill man vara där längre än en natt :(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0