Dröm

Jag drömde massor i natt. Det jag drömde tidigare inatt minns jag inte så mycket av, men jag vet att Ola var med iaf.

Däremot för en stund sen när jag vaknade drömde för fullt. Först var det mamma som skulle putta på min bil för vi skulle rulla igång den. Det gick till slut när jag kom på att man skulle ha tändningen på. Men jävlar vad mamma kan springa, vi kom jätte långt bara av att hon puttade. Sen efter ett tag ville jag att mamma skulle köra. Och strax efter det var min bil en åkgräsklippare, fast fortfarande min bil. Vi åkte en bra bit och hamnade på Skönviksområdet i Säter. Men nu var det inte mamma som var med längre utan nån tant, jag tror inte vi kände varandra så bra utan var bara lite bekanta. Och vi ville iaf hitta nånting att äta och fick syn på en rastarang, stod nåt erbjudande om nån kötträtt som lät lyxigt som tanten ville ha. Och dom hade rödspätta som jag kunde tänka mig att äta. Vi gick in och det verkade vara ett dyrt ställe tyckte jag och vi hade inga pengar med oss. Så plötsligt börjar tanten snacka med kökschefen eller nåt och har plockat upp en påse med tryfflar, ni vet sån där svindyr svamp. Hon hade 7 stycken och dom skulle vara värda flera hundra typ. Och alla som jobbade där var helt till sig över att dom fick dit såna där svampar haha. Tanten hade plockat dem i sin trädgård sade hon. Sen gick jag till ett annat rum där det satt nåon som påpekade att tanten jag hade med mig verkade vara på bra humör, för enligt henne brukade hon vra väldigt elak i vanliga fall. När vi skulle äta blev det lite diskussion om båda skulle dricka eller inte. Jag erbjöd mig att låta bli, eftersom jag inte vill att nån ska fyllköra min bil.. Tanten tyckte vi kunde dricka för vem stoppar någon som är ute och åker gräsklippare? Jag tyckte vi kunde gå hem till mamma som fortfarande bodde på Fogdegatan i ovangårdarna och sova om båda skulle dricka. Någonstans där vaknade jag iaf..

Jag skulle också vilja ha en trädgård där det växer upp svampar som är värda flera hundra.. och som ingen annan vet om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0