drömmar

Drömt massor i natt. Kanske inte så konstigt eftersom jag somnade vid 17 första gången. Vid 19 knackade det på dörren och jag gick och öppnade fast att jag såg att personen hade fortsatt uppåt. Fick för mig att det var Anna eller nån. Mn hon hade ju känt på handtaget också. Men det var en tjock gubbe som undrade om jag var Lisa Maria Wikström på 22 C. Och ja det är jag ju. Sen sa han att han kom från radiotjänst. Fan, då! Han pratade lite mer och det hela slutade med att en nyvaken Lisa fick kortslutning i hjärnan och stängde och låste dörren mitt framför näsan på han. Haha!

Vid 00:30 väckte Lajka mig och ville ut. Så jag gick ut som en zombie och gick en säng så hon fick kissa och bajsa. Sen har jag alltså sovit till nyss. Men jag vaknade halv 5 men tvingade mig att somna om en stund till. Vad ska man göra uppe halv 5 på morgonen liksom?

Drömmarna då?
Den första jag minns handlade om hästarna i skogen. Det var bara fjordingarna och Durin där trodde jag. Och jag och Emma skulle rida, och jag hade bestämt att jag skulle rida Fjord? Så Emma fick ta Storm. Men när vi kom dit så var även Tanten och Fröken där :) Jag blev jätte glad att se dom igen. Dom hade liksom bara försvunnit och varit borta i över ett halvår. Nu var dom tillbaka och såg fina ut förutom att dom hade trasiga skor och för långa hovar, men inte extremt långa. Så jag vet att jag skulle fixa Frökens dåligaste hov och bad Eve som nu var med också att hämta hovraspen. Innan hon kom med den hade Frökens lagt sig ner, så jag kunde raspa utan att behöva stå och lyfta hoven, snällt va? Vi fick säga till Emma att hon kunde rida Fjord om hon ville nu när Tanten ch Fröken var tillbaka. Så mycket mer än så var det inte, men det man minns mest av en dröm är nog känslan man kan ha när man drömmer. Och jag var så jäkla glad att vara tillbaka där och att även Fröken var tillbaka. EN liten rolig detalj var att Eve var i åldern när vi brukade vara där, 13 medans Emma var som hon är på riktigt och kunde inte längre rida lilla Durin. Ja just ja, vi luskade ut vart Tanten och Fröken hade varit också, dom hade gått som körhästar på nåt turkörningsställe i sthlmtrakten. Det hade dom nog passat som, iaf Fröken.

Den senaste drömmen som jag drömde nu när jag vaknade var vi i Garsås och smög vid nån stuga som Malin från klassen i Rättvik hade bott i, men hon var inte med. Tror det var farsan och min farmor som var med först. Och vi smög omkring och tittade i sugorna och var skraja att nån skulle komma och skälla om att vi inte fick vara där. En byggnad var som ett torn och där skulle mamma och hennes systrar ha varit när dom var små. Så vi klättrade upp på utsidan och tittade in på övervåningen där. Och hela byggnaden var byggd kring ett stort träd, så upptill i tornet var det massa grenar som man kunde klättra bland såg vi. Sen när vi satt utanför en annan stuga så kom det en gubbe och en tant dit. Och dom var inte alls otrevliga som vi hade trott. Tanten tog med mig en bit och frågade mig om jag ville ha en luftmadrass eller ett hundhalsband, men i hundhalsbandet ingick även en bil. Hon pekade på en bil som åkte runt på en större plan där, nu befann vi oss plötsligt i Tjärnan, där det är behandlingshem där vi brukar rida förbi ibland. Hon undrade om jag tyckte att bilen lät bra. Jag valde iaf bilen för jag tyckte den verkade bra. En ljusrosa liten skåpbil, ganska ny, lite lik postens bilar, men vänsterstyrd. Satt några dekaler på sidan så dom hade nog haft den som firmabil. Så jag och Lajka fick åka ny bil när vi skulle hem :-) Skit skoj. Och den var så söt! Nu vill jag ha en rosa skåpbil!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0