Kättboåsen

Jag åt bara lite godis och fikabröd till kvällsmat igår. Blev inte ens mätt. Men jag orkade inte göra värsta maten och eftersom jag inte hade köpt bröd så kunde jag inte bara göra en macka.

Så nu när jag gick upp tänkte jag att jag skulle göra en ordentlig frukost. Tills jag kom på att enda mjukt bröd jag har är fortfarande i form av deg. Scones deg. Så än så länge har jag bara fått en yoghurt, en Bärry med jordgubbsmak. Har hur som helst gjort upp eld och tänkte prova grädda bröd i vedspisen. Visst vi har även en modernare ugn, men det är inte lika charmigt.

Eftersom jag hade fuskat i det är rummet och haft elementet på så hade jag 20 grader när jag vaknade i morse. Men det kändes kyligt ändå. Rummet som jag inte har haft någon värme alls i och som var 0 grader när vi kom höll 8 grader i morse. Jag har alltså ett perfekt kylrum :-) 

Så idag ska jag elda av bara tusan så hela stugan blir varm.

Sen ska vi väl hinna med någon promenad här omkring också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0