Läskigheter

Nu har jag precis gjort någon ting som jag inte har gjort på minst 16-17 år. Någonting som jag trott att jag aldrig mer skulle göra...

Jag har ätit gröt!! Havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk. Sist jag minns att jag åt gröt så åkte vi till Mora efteråt, och jag satt fram i hondan på en sån där enkel bilbarnstol. Och det var på tiden när jag lätt blev åksjuk. Så varje resa var vi tvungna att stanna så jag fick gå ur och få luft och sådär. Samma nu.. "Jag har ont i magen","Kan vi stanna", "Jag mår illa".. Och eftersom vi alltid hade stannat i tid dom senaste resorna så trodde väl farsan att det bara var nå fjant så han sa att "nä nu åker vi vidare".. Och ja, då kom det kräks på mig och på bilbarnstolen, en fläck som alltid satt kvar på den. 

Så.. redan innan den gången hade jag tyckt illa om gröt och vägrat äta det ett tag, men hade börjat prova äta det igen och då blev det sådär. Så jag förstår att jag haft svårt för gröt efter det. Fan i skolan var det typ gröt varannan vecka och i hela lågstadiet var man tvungen att smaka varje jävla gång på den där äckliga klumpiga risgrynsgröten! Mannagrynsgröten gick bättre för den var lättare att bara svälja utan att tugga eller göra nåt sånt.

Och vad tyckte jag om gröt nu då? Ja ganska trist måste jag säga. Och jag är inte så förtjust i lingonsylt, men trodde det skulle passa bättre än blåbärssylt som jag annars hade. Men om det är nyttigt och så så kan jag nog tänka mig att äta det någon gång ibland i brist på annat. Havregryn är ju ganska billig mat. Hmmm men jag undrar om jag ska ge mig på en ny grej som jag inte heller ätit så länge jag kan minnas.. Äppelmos? Mamma hade gjort några burkar förra veckan så jag kanske kan stjäla en :-)

Haha, och när folk frågar mig om vad jag äter så brukar jag påstå att jag äter allt.. utom kött då. Men fan det stämmer nog inte riktigt. Men det enda jag tror att jag har kvar att lära mig att äta nu är bananer. Jag vill tycka om dom, och smaken är okej, men jag fixar inte konsistensen. Och ni vet det där klibbigt smackande ljudet som blir när folk äter banan, fy fan vad det äcklar mig. Men.. vi kanske skulle prova någon dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0