Ont

Jag har ont, mensvärk. En fredag... annorlunda. Efter flera års tisdag/onsdags mensvärk. Slutade käka p-piller för nån månads sen. Vill inte stoppa i mig massa hormoner som jag sedan kissar ut och som kan orsaka sterilitet hos fiskar. Dessutom så är det nog ganska svårt att bli med barn om man inte har sex. Så jag la av..

Förra året när jag fick nytt recept och var och pratade med dem så undrade jag hur det är med att stoppa i sig hormoner och sådär och undrade liksom hur onyttigt det är. Det enda svar jag fick var nånting om att det var väl bättre det än att bli med barn. Jag hade inte tänkt sluta då, jag bara ville veta ju. Ska inte vårdpersonal kunna informera om sånt?

Jag tog iaf en ibumetin för en stund sedan och hoppas den börjar funka snart. Annars vet jag nån som kommer sitta under täcket hela dagen. Öhm.. det går ju inte. Jag måste ju hur som helst åtminstone åka till Gävunda och köpa Tamponger. Shit, tänk om bilen inte startar!! Då får jag cykla dit, haha. Blir en mil fram och tillbaka, skulle ju funka :-) Men fy vad kallt att cykla i minusgrader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0