"Fröken"

Råkade vara vaken till 2 i natt. Gick upp vid 9 i morse och födrade hästarna, kl 9:20 kröp jag under täcket igen och råkade sova till kl 13. Det var inte riktigt meningen. Drömde en massa om Eve och Tanten och Fröken, och en massa barn och levande ljus i mörkret längs en väg, tror vi skulle gå/rida till Norberg. Lite som ett luciatåg, fast utan själva luciakläderna, bara ljusen. Det var iaf på nåt sätt trevligt :)

Men Frökens(ljusbruna) ben var konstiga.. Som en blandning av hästben och tidningspapper. Och jag anklagade dom som hade haft henne för att ha förstört henne. Men när vi red kändes hon fin som tur var. Åh, jag saknar henne. Världens mysigaste "rida barbacka häst". Kanske skulle försöka få tag i dom som köpte henne och höra efter om hon finns kvar. Isabelle som köpte henne bör vara kring 20 år nu. Fan att dom flyttade iväg.. annars hade hon funnits kvar i krokarna. Dom kunde väl ha bott kvar oc haft henne i Västerby? Då hade jag kunnat rida henne och varit med och grejat. Jag har ju ändå varit bekant med hästen sen hon var 5 år, och nu är hon i så fall 17 år. Tänk vad tiden har gått...

Klasstanten

Kommentarer
Postat av: Sara

Hästben och tidningspapper?! Hehe, knasig dröm.

2008-10-24 @ 20:36:11
Postat av: Evelina

åh ja jag saknar min tanten. Dom va så fina å mysiga. Men men, jag funderade ett tag på att frösöka köpa tillbaka henne men köpte ju en ung häst nu istället. hon är ju gammaltant som fått fölisar å grejjer :D



kram

2008-10-25 @ 10:34:45
Postat av: emma

Men ooojj, är de verkligen så längesen vi va i skogen o red o grejja?

2008-10-26 @ 14:45:48
Postat av: caroline

hejsan, Fröken (klasstanten) som du pratar om, är hon en nordsvensk travare? född 1991?

Jag har henne på foder, om vi pratar om samma.



du kan ju kolla på min hemsida (www.weepingwillow.zoomin.se)



// carro

2009-09-11 @ 11:53:00
URL: http://weepingwillow.zoomin.se
Postat av: karro

Hej där! jag är ju polare till Carro där ovanför och ville bara säga att om det nu var fröken ( klasstanten) så står ju hon bara typ några kilometer ifrån oss! hon mår super och är väldigt pigg, gillar att bocka ^^

2010-04-21 @ 10:28:58
URL: http://swisher.blogg.se/
Postat av: Lisa

Några riktiga bocksprång brukade hon inte göra. Men lite bakutsparkar kunde komma särskilt när man skulle fatta galopp. Var iofs jag som lärde henne galoppfattningar och brukade lägga på spöet på bogen för att förstärka och hon hatade när man använde spö!

2010-05-03 @ 16:19:03
URL: http://lisawikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0