Hjälm

Fick åka drygt ett varv runt isen innan nån gubbe stod och hojtade om hjälm. Han lät väldigt otrevlig så jag åkte hem.

Jag letade faktiskt efter en hjälm igår, men hittade ingen. Och åka till ishallen och åka skridskor med ridhjälm på huvudet tyckte jag inte heller skulle kännas okej... Så..

Ok, man borde föregå med gott exempel inför dom 4-5 barnen som var där. Och jag har inget emot att åka med hjälm. Men då kan ishallen vara så snäll att leta på min blå hjälm som blev kvar där när jag gick i sexan. Jag var dit och skulle hämta skridskorna och hjälmen någon dag senare och då fanns dom inte längre.

Ja, jag är medveten om att vi har fler hjälmar någonstans i huset. Men lycka till med att hitta nåt man inte använt sedan vi flyttade hit. Jag tittade runt lite nere i källaren, men det är bara kaos där nere, man tar sig knappt fram.

Fan, jag som hade tänkt åka så pass mycket att man skulle kunna få lite träningsvärk i morgon. Känner mig aldeles för slapp. Men om en stund kommer Sandra så jag tror väl att även jag får följa med ut och rida då. Oj, kom på att pållarna nog vill ha lite lunchhö först. Ska gå ut och slänga åt dem det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0