is

Jag och Sandra åkte skridskor förut idag. I ett av mina "andra hem".. Ishallen i Säter.


Sen hälsade vi på Sara.
Här är Alva, 3 veckor nu då.
Alva 3 veckor.


Sen red jag Krista en vända i djupdalarna, vi klättrade en del och hoppade några hinder. Och efter det sista skuttet som hon tog i som fan och hoppade 3 gånger så högt och 3 gånger så långt mot vad som behövdes så kändes hon nästan lite halt? Eller inbillade jag mig bara? Vi tog iaf kortaste vägen hem. Och jag försökte trava och känna efter lite, men hon laddade på och ville galoppa upp för backen och ville rivstarta i svängen vid järnvägen. Hon är bra rolig alltså.

Ikväll så var Sandra hemma hos mig. Vi käkade tacos och tittade först på Eva och Adam (Steffe är ju gitarrlärare) sen kollade vi på stjärnor på is. Men eftersom vi hade åkt skridskor själv idag så kunde vi inte sitta och skryta med att det där kan väl vi också göra, haha. Men hur som helst.. när vi var 10 år kunde vi göra det dom gör på TV iaf. Spännande att se hur pass långt dom kan komma i det där programmet.

Säters konståkning har annonserat om att dom ska starta en nybörjargrupp för ungdomar och vuxna. Vi funderar på att anmäla oss till den. Nån mer som vill haka på? Vi kommer inte vinna VM, men det är bra träning och roligt. När man är otränad blir man ju helt slut och får träningvärk av att bara åka 10 min typ.

Under hökens vingar kom!
Haha, undrar om dom vuxna också får köra den leken? Den tyckte vi var rolig när vi var mindre. Undra om dom lurade oss att värma upp med såna lekar alltså?
I början när vi var små var det mycket åka fram och tillbaka. Fiiina skär, kringlor,köttbullen och tuppen. Det klarar jag iaf i nuläget. Nja, köttbullen är jag osäker på om jag fixar.. beror på vilka skridskor man har. Svårt att sitta på huk med stela skridskor. Jag gjorde nån t-snurr idag och fy vad yr man blir. Och försökte med ett litet trehopp.. men det blev väl mest bara ett kliv. Ska leta på en hjälm, och kanske en kudde att stoppa i byxorna så man inte är så skraj för att ramla och göra illa sig ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0