Plums

Var ute och gick med Lajka nyss. Vi gick genom kohagen eftersom vi visste att korna stod och softade i en annan del av hagen. Så det gick så bra. Smög och kollade på lite grejer längre bort. Sen hörde jag en av getterna och skulle ropa in och koppla Lajka. Men jag hann inte för hon stack in på Christers gård där geten var och jagade den stackaren. Den stora geten var utanför gården och det var synd. För den hade nog inte blivit lika rädd för Lajka. Den lilla blev iaf så rädd att den hoppade i dammen för att komma bort från Lajka. Världens magplask.  Och ändå lyckades jag inte få tag i Lajka.. Så geten kom upp och började springa hemåt förbi den stora geten och Lajka sprang också förbi den stora, som inte brydde sig om henne. Men till slut så vände den lilla och Lajka hamnade på andra sidan om dom mot vad jag var. Och då när jag ropade på henne så kom hon faktiskt... Jag vet inte om hon var nöjd då när båda getterna var på samma ställe eller nåt sånt?

Men hur som helst.. Hoppas inte den lilla geten går och blir förkyld nu. Tur att det är hyfsat bra väder idag. Usch, det är ju pinsamt hur dålig pli jag har på Lajka när det gäller att sticka efter djur.

getterna i kättboDen lilla syns inte så bra och kortet är från igår när den inte var blöt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0