Trav ikväll

Har snabbstädat och dammsugit hela lägenheten. Okej det är fortfarande ganska stökigt, ligger grejer på borden och en hög med kläder i stolen. Men det är inte äckligt inne längre. Har man vovve så drar hon n en hel del sand och smuts. Nu kan man gå barfota utan att få en sandlåda under fötterna. Skönt.

Strax ska jag åka hem till mamma.. med volvon. Min bil är dum så jag lånade volvon igår. Vi ska åka till Gävle med Vega på trav ikväll. Erik ska köra henne denna gång. Får hoppas att det kan gå bättre än senaste två starterna när hon har tagit galopp. Förhoppningsvis har hon studsat och betett sig illa så det räcker med mig när jag red igår. Haha, jag och Sandra hoppade några hinder och efter dom kom en brant backe som båda hästarna bockade och galopperade uppför. På ett annat ställe skulle jag dra på i trav lite, men det blev en massa bocksprång och studsande efter en stund. Riktigt mycket för att vara hon! Tur att hon inte gör bocksprång som vissa halvblod, då man blir avkastad på en gång typ. Jag har faktiskt aldrig ramlat av henne. Jag tror inte att någon har ramlat av henne. Hon är 7 nu så första gången borde väl komma nån gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0