Trav, sen blev det vinter.

Nyss hade jag superduper bra mottagning på mobila bredbandet!! Och jag befinner mig i lägenheten i Hedemora. Coolt. 0,8 på att ta emot och 0,3 på att skicka. Det normala här brukar va runt 0,3 åt båda hållen. Så jag är helnöjd, det verkar bättra sig :)



Travet i går då:
Vi missade avfarten från E4an och fick åka typ 3 mil norrut innan kunde vända. Vajerräcken ni vet, suck. Sen hittade vi inte travbanan fast att både jag och mamma har varit på travet i Gävle förut. Vi kom på fel sida av den där jävla ishallen. Det var skyltat så knäppt. Följ skyltar mot ishallen stod det i travprogrammet, och det var de vi gjorde. Men det fanns ju två olika vägar till ishallen. Hur som helst när vi väl hittade travbanan så var det skyltar till både publik och stallbacke på samma ställe så vi åkte in där. Nähä det var publikplatserna, så vi fick åka ut igen. Men sen hittade vi riktiga vägen in iaf och hittade vårat stall ganska på en gång. Men vi blev väl 1 timme senare än planerat, så Erik värmde bara en gång istället för två som vi brukar. Men lika bra det tycker jag, för skulle jag vara den som ska springa och värma 2 gånger så skulle jag inte ens ta mig runt banan i loppet ;-)

Före värmning

Starten blev lite försenad för de var en häst som började stegra sig jätte högt i volten. Jag stod en bit bort och fick för mig att det var Vega och började skynda dit. Sen såg jag att det var en annan häst.. tur. Den var upp så jäkla högt att jag fanimej trodde att den skulle slå över. Antingen ramlade kusken ur eller så hoppade han ur för säkerhets skull, inte så kul att få en häst över sig. Så den hästen fick inte vara med iaf, pga oregerlighet.

Sen fick dom starta iaf. Och dom låg i tredje spåret oh borde ha försökt komma fram till dödens, men backade bak istället och hamnade i ett innerspår och Vega hade ingen särskild lust att springa där, fast vi hade huva mot stänk. Så först på upploppet kom dom ut därifrån och slutade som 7a, första hästen utan pengar. Men vi är väl ganska nöjda trots allt, eftersom hon gjorde det bättre än sist då hon blev diskad pga galopp.

Starten på GävleDen gula kusken.

Sen var det vädret då. Precis till Vegas lopp började det regna en massa, och sådär iskallt regn som det nog var lite snöblandat skit i! Jag blir förvånad om hon inte blir sjuk nu. På vägen hem började regnet mer och mer bli snö. Vi valde att köra över Avesta isället för Långhyttan. Det var nog ett bra val, lite rakare vägar. Läskigt att köra med hästsläp och sommardäck när det börjar snöa. Jag körde iaf hela vägen och det gick ju bra. Men jag körde som mest i 60 på dom mindre vägarna där snön hade börjat lägga sig på vägen. 

Sen eftersom min bil var död och alla bilar bara hade sommardäck så sov jag kvar hos mamma i natt. Kom på i morse att jag hade missat pencillinet igår kväll då. Men jag hoppas det går bra ändå. Mamma väckte mig halv 10 och sa att Leif kunde byta våra däck. Så ut och kabla igång min bil och lasta in alla däck. Så nu har både skodan och Volvon fått vinterdäck. Audin däremot har vi inge däck till än. Skulle kolla om dom där 16 tums däcken Leif hade skulle passa fast dom var snäppet större. Så om nån har hyggliga(lagliga) däck att sälja till mamma så skulle ho nog bli glad ;-) Annars blir det väl att köra 77ans volvo i vinter. Jag hade den i veckan och fick jag bara i en fungerande radio så skulle jag lätt kunna åka sån. Men den drar lite för myke bensin för min smak.

081031
Igår kväll lastade vi ur på gatan sen när mamma skulle backa in transporten så gick det inte för det var för halt på gatan. Så i morse stod den nu inplogad på fickan mitt emot huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0