Lycka

Jobbade sista natten förra natten. Skönt. Nu är det slut med cykelutdelning. Och jag har bra kondition och har gått ner 2-3 kilo i sommar fast jag ätit jämt tycker jag. Men egentligen för konditionens skull skulle man ju köra lite då och då. Men fan, 6 nätter  veckan!! NEJ!!  

I morgon ska jag på fest. Vi får se vad det blir av den festen :) Tjejfest. KUL

Även nästa helg blir det tjejfest, fast i Mora, hos Sara. Tror att jag ska åka upp ett tag i förväg till stugan. Frågar jag Sara snällt kanske jag får duscha hos henne :) Så slipper jag bära massa hinkar med vatten och värma i kastruller som jag gjorde sist.

Vore det inte för ridningen på tisdagarna så skulle man ta med sig allt och dra upp till stugan på obestämd tid.. kanske för alltid.. Men det är ju det där med duscning och mörkerrädslan. Bättre sen man skaffade hund iaf, fega lilla Lajka ;) Sen är mobila bredbandet ganska rejält dåligt där. Men det funkar iaf :) Får låta bli youtube och sånt bara.

Ska kolla schemat för ridningen och fundera lite. Och snacka med farsan om en lampa ute och dra ström till lampa på dasset. Annars får jag låna med mammas husvagnstoa :) Usch!!

Ja ja, inte tänka för mycket.. Får jag jobb i Fagersta så kanske man hamnar där istället. Fulaste staden man kan tänka sig.. industriområde hela skiten tycker jag det ser ut som. Och de få människor därifrån jag träffat verkar vara riktiga idioter. Tjocka smygrasister hela bunten, haha. Oj oj vad jag har fördomar om Fagersta. Jag antar att det finns en och annan vettig människa även där. Skulle jag hamna där får jag försöka leta på dom vettiga människorna.

Nä.. ligga här mitt i natten när man inte ens ska jobba. Jag ska ta och försöka sova. Men är hungrig. Men det får va. Kan inte fortsätta äta som en häst om jag inte jobbar och springer 3 timmar per natt. Då skulle man kunna bli fet ju.. Och jag har lovat mig själv att aldrig väga över 60 igen. Var upp till 64 i tvåan på gymnasiet och så fet vill jag inte känna mig igen. Annars har jag mest vägt 57-58 typ.. och nu väger jag 55, som när jag slutade 9an... barn.. Jag är ett barn :) Men imorrn ska jag dricka öl.. tror jag. Men det gjorde jag ju även i nian. folköl 2,8 och dunken. Aktade mig för dunken även då.. sprit är farligt. Men jag skulle gärna åka tillbaka i tiden.. gör det ofta i tanken.. örat mot kepsen? Vackra människa.. varför just du?

Och vet ni vad? Tiden läker inga sår. 4,5 år och det känns fortfarande som igår.. Kommit ur själva chockstadiet tror jag.. men inte längre. Ibland är man tillbaka i det stadiet också.

Ja ja.. en dag hoppas jag att vi ses. Och efter dina berättelser så finns det annat liv än bara det vi kan se. Så.. jag tror du finns med här nånstans och hoppas du kan hjälpa mig lite mer än du hittils har gjort. Eller är det jag som motarbetat allt? Jag kanske inte vill må bra? Faktiskt.. den tanken är fruktansvärt skrämmande.. att ha det bra, att vara lycklig.. Är jag konstig som tycker att det är skrämmande?

Små stunder med känslan av lycka kan jag känna. Som när jag för några helger sedan flöt på rygg mitt i Hönsan, mitt i natten och såg på stjärnorna. Men just då hade jag glömt allt annat för några sekunder. Kanske berodde det på alkoholen.. kanske inte. Ridlektionerna, stunderna när det börjar funka.. då är också allt annat bortglömt. Och jag vill ha Harley, väldans gulligaste goa ponnyn, som kan alla knep som en ridskoleponny bör kunna för att slippa arbeta, haha. Han provade med att tvärnita när vi skulle galoppera sist, men det provade han bara en gång när han märkte att jag inte godtog såna saker. Och ett stort plus är att han är hur trevlig som helst i boxen när man gör i ordning honom.
Harley 080909

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0