Stugan

Nu är jag då i stugan. Tänkte skjuta upp allt tills i morgon eller bara vara efter det där hos Sara, men eftersom ridningen är på tisdag och jag ville hinna vara här lite så fick jag ett ryck och åkte upp redan ikväll. Har hunnit gör upp eld, packat in all mat och ätit kvällsmackor med te. Tur att jag tog med en pet-flaska med vatten hemmifrån så jag slapp gå till brunnen i mörkret. Var tillräckligt läskigt ändå. Lät bilen stå på med lysena riktade mot stugan så jag hade ljus att bära upp allt i och leta på nyckeln utan att titta ut i mörkret för mycket!! Nu är jag inne och har överlevt.. men jag är kissnödig, och ni som känner mig vet hur jag brukarlösa det när jag inte har sällskap här ;-) Men även det tar emot faktiskt..

Var in på ICA maxi på vägen upp. Glömde låna filmer av syrran och mamma, Sandra som tyckte jag skulle låna Nalle Puh som hon hade. Men på ICA köpte jag 3 filmer för 99 kr. Undvek sånt som kunde vara läskigt tror jag, romantisk komedi, musik och nå drama tror jag. Sen hade dom vissa dvd för 10 kr, jag undvek att köpa gamla Idol säsonger, men köpte en dubbel dvd som det skulle var 4 olika filmer på. Och även om nån är kass så tycker jag att man får mycket för pengarna :-)

Så nu blir det film i ena rummet här.. det andra är det stängt till, orkar bara elda och värma upp ett rum i natt. Var 8 grader inne n'är jag kom hit liksom. STrax under 5 ute... Burr. Det är höst på riktigt nu. Och jag har minsan tänt 2 värmeljus för tända ljus hör till hösten och vintern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0