videosamtal

Mathias ringde mig ikväll. Snackade tydligen slut på han pengar på mobilen(180 kr). Så då körde vi videosamtal på datorn istället. Jag har aldrig gjort det förut men det funkade ju bättre än jag trodde det skulle göra. Så det är ju helt klart värt det isället för att ringa dyra mobilsamtal. Och det är en jävla skillnad på att snacka istället för att skriva. När jag snackar med honom så pratar vi om allt möjligt, på msn så brukar det bara bli "är det bra?" och inte så mycket mer sagt alls. Trevligt att prata med nån som vet vem man är och vet vad som varit på nåt vis. Vi snackade träning ganska mycket, han går visst på gym nu, det trodde jag aldrig, haha. Men shysst ju. Jag skulle gärna gymma om det inte var för att det är andra människor där. Vi får se, han kanske hänger med till stugan nån gång. 

Sen ska väl jag ner till sthlm nån gång också och hälsa på massa folk. Borde se till att träffa Jessica då ju.. är säkert flera år sedan jag träffade henne nu, konstigt. Men det ligger väl inte bara på mitt ansvar om man ska ses? Inte direkt på att nån tjatar på att man ska hälsa på. Ja ja.. vi får la se om det blir nån resa dit. Planering är svårt. Jag tar det när jag känner för det.

Ligger och skriver med Stina Berges myspace sida som spelar musik. Jag gillar hennes låtar skarpt. Synd bara att inte stenkolshjärta ligger ute där längre. Men pariserhjul och sjömansinstitutet är nästan lika bra. Måste nog köpa hennes skiva snart.

Och min fina början till att vända dygnet till normalt sket sig i och med att jag och Mattis snackade i några timmar. Men jag ska fortfarande gå upp före 12 iaf. Så somnar jag nog gött i morgon kväll förhoppningsvis. Om man inte får nån dum idé om att förtära alkohol framåt kvällen. Lite vin hade varit najs iofs. Börjat gilla att dricka vitt vin typ. Och skit samma vad för sort, jag fattar mig inte på sånt iaf. Haha, men om nån har nåt tips på hyfsat billiga och goda viner så tar jag tacksamt emot :-)

Nä, nu ska en riktigt trött Lisa peova sova.. Sagoband? Tintin finns nära till hand, vet inte vart mina andra band är? Arla farm, rasmus på luffen eller nåt hade annars suttit fint nu. Har Ronja rövardotter och bröderna Lejonhjärta på gamla datorn också. Ska sätta igång den någon dag och se om jag flytta över dem.

Men GOD NATT nu världen.

Ser fram emot söndag också på nåt vis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0