Flytta

Idag sov vi grymt länge. Jag var ut på dass vid halv 9.. gjorde upp eld och kröp under täcket igen. Sedan sov vi till kl 13 nånting. Efter en del tjat från min sida fick jag med mig syrran ut på promenad. Tyvärr hade det hunnit börja regna igen, men vi gick iaf en timme :)
 

Fixade käk och sånt. Sen gav jag mig på TV-antennen igen och misslyckades igen. Hade gjort i ordning chokladpudding tidigare så jag tröståt lite sånt. Och efter det kom jag på vad jag hade gjort för fel med antennen, så nu funkar TVn här :-D Nu har jag både TV och internet så nu kan jag i princip flytta hit. Det enda dryga är att gå på dass när det är mörkt och ska jag bli ren får jag tvätta mig vid tvättfatet eller bada i min röda balja. Och just det, det viktigaste... Jag vill ha med mig hästen.. Men vår åker använder grannen och den är helt upplöjd. Kan säkert få sätta upp hage någon annanstans iofs, och fixa stall i ladan här kan inte vara så jäkla svårt. Vill verkligen prova flytta hit.. Men jag tror jag kommer få mycket jobb i sommar på tidningstjänst i Hedemora så det blir väl inte av.

 
Ja, just fan. Han på AF ville att jag skulle göra lite praktik ju. Tänkte va där jag var några dagar i Mora. Hos dom som kör sopor. Verkar vara en soft jobb. Hade jag haft C-kortet klart hade jag troligen fått sommarjobb där. Men nu sket sig det. Men gör jag praktiken och sköter den så ställer han mig på kö till deras körkortsutbildning igen. Men efter tjafset med dom som hade den förberedande utbildning så känner jag mig inte alls lika peppad längre. Trodde verkligen att jag skulle få gå då, skrev bra på prov och sånt, men sumpade lite tider. Men hur entusiastisk är man att gå upp tidigt sitta och åka 5 mil för att läsa i B-körkortsboken. När man dessutom skulle hinna med att jobba några nätter på Tidningstjänst.
 
Ska jag ha råd att gå utbildningen måste jag antingen även jobba, eller göra mig av med lägenhetshyran, antingen hyra ut i andra hand eller sälja den. Hyr jag ut den eller säljer den så har jag sedan inget som håller mig kvar där. Så när utbildningen är avklarad kan jag flytta upp till stugan :) Sedan hoppas hitta jobb där man kör lastbil i Mora/Vansbro/Malung området.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0