I stugan

Nu är vi i stugan. Jag och min lillasyster åkte hit idag. Tog bra lång tid eftersom vi kom på att jag inte hade lämnat min nyckel hos mamma, så vi svängde in och lämnade den i Sellnäs hos den där Tommy eftersom vi kunde gissa att hon skulle dit ganska snart. Sedan körde vi till stugan på en annan väg än vanligt, på västra sidan om Siljan för jag hade sett på hitta att den vägen var 2 mil kortare än dom vi brukat åka. Sen var vi iaf framme till slut. Konka in alla grejer(massa packning och en soffa), gjorde eld, släpade ut gamla trasiga TVn, och hämtade vatten. Sen åkte vi till Mora för att hämta min TV som stod i farmorn och farfarns källare, eftersom bilen var så fullproppad när vi åkte upp så vi inte kunde ta den på vägen. Sedan var vi och handlade massa mat så vi ska överleva här uppe. Och nu ikväll har vi försökt koppla in den där digitalmottagaren, antennen och TVn, det misslyckades såklart :( Men vi har iaf fixat käk, och eftersom jag sov så dåligt natten innan så är jag grymt trött nu. Och jag hatar TV-apparater och sånt skit som aldrig kan göra som jag vill!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0