mat

Nu åt Lajka upp sista matbitarna hörde jag precis. Köpte jag hundmat idag då? Nä, jag köpte läsk och lösgodis! Fan, förvirrade mig! Onyttig och förvirrad! Känner mig fan hungrig eller sugen jämt nu för tiden. Fast det kanske är för att jag äter för lite riktig mat. Frukost och riktig mat en gång om dagen är inte så mycket som jag tror ju. Skulle köpt frukt.. stod och tittade på vindruvor, men eftersom tandläkaren gnällde om att småäta och sa att även att ta en vindruva satte igång det som är dåligt för tänderna så köpta jag lösgodis!! Haha, en hungrig Lisa resonerar jävligt dumt med sig själv när jag handlar. Men jag äter iaf mycket morötter :)

Vill leka med hårtrimmern... är jätte sugen på att klippa bort lite hår. Och blir det fel så växer det ju ut.. och jag blir tvungen att låta någon som kan klippa på riktigt fixa till det. Ställa till det helt så jag till slut måste ta mig råd att gå till frissan :) Hehe.

Nu när det blir påsk snart.. Kommer dom sända någon sån där Jesusfilm då? Jag gillar att se såna. Minns inte när jag firade påsk sist. Eftersom jag varit vegitarian i snart 6 år så äter jag inte så mycket av påskmaten, men ägg äter jag iaf! Kanske skulle se till att måla ägg och pyssla i år? Tänkte plocka påskris idag ju, men jag åkte till Hea och åt av matresterna jag lagade där igår, sen hade solen sjunkit så mycket att jag inte åkte ut i skogen som jag hade tänkt, och då glömde jag påskriset också. Kanske kan plocka när jag kvällsrastar Lajka, men jag vet inte riktigt vart man hittar en björk som inte står på någons gård här. Men påskpyssla för mig själv, Lajka och Rasmus är inte så skoj.EN hund och en kanin skiter nog i sånt. Fast Rasmus tuggar säkert gärna på lite påskris.

Just ja. Köpte en ful soffa idag. Den består av 2 tjocka madrasser och nå konstiga kuddar så den ser ut som en soffa. Jag ska ta upp den till stugan poch ställa den på vinden. Blir ju 2 extra bäddar och 50 kr var det kanske värt? Erik har ju sagt att han vill åka dit och dra med lite folk när han fyller 30 i sommar. Men jag är osäker på hur många man kan få med dit alltså. Men nån av hans vänner har ju bott i Mora iaf, hon kanske man kan få med iaf, haha. Om nån vill med så äre bara att haka på vet jag. Vi har 8 riktiga sängplatser och mer plats för den som tar med egna sovgrejer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0