Jobbar

Igår jobbade jag från 12 till 20:30. Idag började jag också kl 12 och jobbar över natten. Men det är ganska soft och en bra anledning till en nykter helg. I morgon är jag ändå ledig från 7:30 till eftermiddagen när jag ska hit och jobba ett dygn igen.

Varit på julfest med jobbet idag. Julmat är ingen höjdare för vegetarianer, tur jag är en fuskare så jag kunde äta jansson och lax. Ägghalvor är inte heller helt fel. Men hade man inte ätit fisk hade även dom blivit ett problem då det var rom eller räkor på dom. Hade jag inte fuskat så hade jag typ fått äta rösbetssallad, potatis och bröd. Kanske hade dom ordnat veg om nån hade sagt till i tid men jag fick veta igår att jag skulle jobba idag.

Tror att jag kommer få ihop såna där 80 timmar i december. Då behöver jag 2 såna månader till så borde jag få nya a-kassedagar. Men vem vet? Med den regeringen vi har vid makten så kanske regler och grejer hinner ändras innan jag får ordning på mitt liv. Allt för att gynna dom rika och göra klyftorna större!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0